7 Şubat 2011 Pazartesi

İçli köfte (Oruk)


Herkese günaydın  arkadaşlar.Ve sonunda içli köfte tarifimle geldim.İçli köfte; yani buradaki adı ile oruk,yapımı çok zahmetli, artı extra beceri isteyen bir yemektir.Her yörenin kendine ait bir içli köfte tarifi vardır .Gördüğüm kadarıyla en çok Antakya yöresinin içli köftesi seviliyor.Burada bazı ev kadınları, evde yaparak,dışarıdan sipariş alıyor .Restaurantlar  , oteller, ev yapımı alıyor.Biz içli köfteyi haşlayarak değil,kızartarak pişiriyoruz.Bu şekilde hem daha lezzetli oluyor, hemde  dağılmamış kalıyor. Yağda kızaran ağır olur diye düşünüyorsanız, inanın ağır olmuyor. Aksine ne kadar yediğinizi fark etmeyecek kadar hafif  oluyor.Ama sonradan ne kadar yediğinizi  baskülde fark edersiniz, o kadarıda olsun yani.:).Tarifimiz şöyle
Köfte için:
1 kg köftelik bulgur (ince bulgur)
2 yemek kaşığı biber salçası
1 soğan
1 tatlı kaşığı kimyon
500gr kırmızı yağsız dana eti
tuz


İç harcı için:
500 gr kıyma et
5 tane büyük boy soğan
100 gr ceviz içi
yarım çay kaşığı karabiber
yarım demet maydanoz


1. Bulguru tamamen ıslatın, 30 dk kadar ıslı bırakın.daha sonra köfte makinasında 2 defa çekin.Soğanı ve biberinide köfte makinasında çekin.Kırmızı dana etinide makinadan çekip,bütün malzemeyi tepsiye alın. üzerine  1 su bardağı un  ilave edin,.hepsini karıştırıp 10 dk kadar yoğurun.


2.Kıyma eti tencerede kavurun .Soğanları  robotta çekin, suyunu sıkın, kıyma etin içine ilave edin.Karabiber,kıyılmış cevizide ekleyin güzelce karıştırın .en son olarak 1 çay bardağı zeytin yağınıda ilave ederek karıştırın.Soğumaya bırakın.
Soğuduktan sonra kıyılmış maydanozuda ilave ederek, çok hırplamadan karıştırın .


Yapılışı: Kıyma makinasının, içli köfte başlığını takın.yoğurduğunuz köfteden ceviz büyüklüğünde parçalar alın,makinanın içine yerleştirin.Resimde gördüğünüz büyüklükte parçalar alın ,iç harcını doldurup kapatın.Fritözde kızartın.
.
Not:içli köftenin fazla yağ içmesini istemiyorsanız, fritözde bol yağda kızartın.afiyet olsun.


39 yorum:

yedirenk dedi ki...

Esracım me diyeyim bilemedim süpeer olmuş içli köftelerin.Eşim çok seviyor mutlaka deneyecem en yakın zamanda.Ellerine sağlık canım.

nazlı dedi ki...

içli köfteye bayılırım. haşlamasına da kızartmasınada her türüne acığımm nası güzell görünüyorlar ellerine saglık valla..ben bir kere denedim haşlama yapmıştım. kızartmasınıda deniycem.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım,bayılırım içli köfteye...

Sevgilerimle

Unknown dedi ki...

çok güzel görünüyorlar.çok severim.kayınvalidem antepli olarak çok güzel yapar.kendisinden rica etme zamanı gelmiş anlaşılan ellerine sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

bir ben yapmadım bu tarifi aslına bakılırsa korktum beceremem diye :)) bak bu sır olsun aramızda hehehe
canım şahane olmuş ellerine sağlık
afiyet bal olsun
sevgiler

gül dedi ki...

çok güzel gözüküyor,kendim yemiyorum ama her zaman eşim ve özel misafirlerim için yapıyoruum eline sağlık ve emeğine....

Unknown dedi ki...

ben en çok kızartma olanını seviyorum.ellerine saglık.

Duygu dedi ki...

Icli kofteye bayilirim, nefis gozukuyor. Biz bir de yumurtaya bulayip kizartiriz. O zaman da cok nefis oluyor.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar. Bence de bunu yapmak maarifet istiyor. Ama yemesi harika olurdu.
Sevgiyle kal.

YELDA dedi ki...

oy, oy, oy ben o içli içli köfteleri yemem mi şimdii :)) ellerinize sağlık....güzeeeel köpüklü bir de yayık ayranı yemede ne yap değil mi...

Fatma dedi ki...

mmmmmmmm....yummy yummy!

olsada yesem suanda ellerine saglik gulum kofteler cok guzel,leziz ve muntazam duruyorlar.

sevgilerimle...

Hayatın Tatları dedi ki...

kesinlikle süper görünüuyorlar. ellerine sağlık canım.

neslice tarifler dedi ki...

Annem de bizim memleketin içli köftesini çok güzel yapar ama Hataylı bir arkadaşım oruk yedirdikten sonra gerçek içli köftenin bu olduğuna karar verdim.
Ellerine sağlık arkadaşım...

Eran dedi ki...

Ellerine sağlık esracımm çok güzel görünüyorlar daa önce sizin içli köftelerinizi tatma şansım olmuştu bi ara tekrarı temennisiylee:)))

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

İçli köfte sizin yaptığınız gibi bol yağda kızarınca çok güzel oluyor..
Ellerinize sağlık..

caferengigül dedi ki...

Hep yapılacaklar listemde kendisi ama bi türlü olmadı.Çok güzel görünüyorlar emeğinize değmiş.Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

MUHTEŞEM,YEMESİNE DOYAMADIĞIM YAPMASINI BİLMEDİĞİM TEKYEMEK

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ah ah ah! napicam ben , cok canim cekti :) tatlim, harika görünüyorlar! ellerine emegine o güzel gönlüne saglik! afiyet sifa olsun!

cici sevgiler

Gizemli Tatlar dedi ki...

canım nasıl istedi, şimdi olsa bu saatte yerim vallahi, ellerine sağlık...

Avrupa'da yasam dedi ki...

bu köfte cesidine bayiliyorum,heryer de her zaman her sekilde sicak soguk yenebiliyor,ama sizin tarziniz daha degisik hos olmus ellerinze saglik,sevgiler iyi günler diliyorum.

Şehrin dansı dedi ki...

Muhteşem görünüyorrr, ben de bi kere yapmıştım ama o kadar sert olmuştu ki, tam kafaya atsan kafa yarılır kıvamıydı :(
Bu arada yolunuz düşerse ben de beklerim :)
www.sehrindansi.blogspot.com

made in funda dedi ki...

tek kelimeyle muhteşem olmuş.ellerine sağlık..bloğunu da yemeklerini de çok beğendim esracığım.bu arada içli köfte mKİNESİ ilgimi çekti.nereden bulabilirim acaba.sevgiler..

Adsız dedi ki...

esracım oruğun yanına ekşi aşıda iyi gider şöyle bool iç yağıyla,onunda tarifini paylaşsan ne güzel,yemede yanında yat misali :)

yemekbiraşk dedi ki...

çok pratik ve nefis olmuş:) eline sağlık
sevgilerimle..

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

hepinize güzel yorumlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

adsız kullanıcı : ekşi aşı tarifide hazır :) dün yoğun olduğum için yazamadım. 2 sinide aynı anda yayınlamak istemiştim ama kısmet yetiştiremedim.


defneylelebirlikte: yorumun için tşk ederim canım. makinanın adı, et kıyma makinası olarak hemen hemen bütün markalarda var.içli köfte aparatı makinanın yanında veriliyor zaten. makinayı incelemek isterseniz bu adresten

http://www.kaptagel.com/default.asp?git=9&urun=67043

bakabilirsiniz

anneanneninemekleri dedi ki...

Süper olmuş ellerinize sağlık,bunun makinesini edinmek lazım ozaman işler kolaylaşıyor.

Limon çiçekleri dedi ki...

Ben bu kadar sıcak ve maharet dolu bir blogu nasıl olduda bu kadar geç keşfettim??Üstelikte Hatay'lı..Nefis lezzetler olacağı kesin zaten.ellerinize sağlık.İçli köfteye bayılırım ama zahmetli olduğu için nadiren yaparım.Bu içli köfte aparatını ve makinasını nasıl ve nerden temin edebilirim haftalardır onun telaşı ve araştırması içerisindeyim.Yardımcı olabilirmisiniz??

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

Limon çiçekleri: yorumun beni gerçekten çok mutlu etti.bu blogun sıcak olmasının en büyük sebebi, sıcak kanlı, tatlı dilli, ziyaretçilerimin olmasıdır.sorduğunuz soruya gelince.yukarda yorumumda belirttiğim gibi, bu makinanın adı ,et kıyma makinası olarak biliniyor.bilenen markaların hemen hemen hepsinde vardır. içli köfte başlığınıda makinanın yanında veriyorlar .zaten içindeki parçalarda mevcut.beyaz eşya satan bütün bayilerde bulabilirsiniz. bizim makinanın markası (national kıyma makinası) umarım yardımcı olabilmişimdir.sevgiler.

Depresif Ayu dedi ki...

Esra merhaba. Tam damak tadıma uyan tarifler var, tarifleri okurken kendimden geçtim. Ellerine sağlık.

İrok çok güzel görünüyor doğrusu. Bayılırım. Ikbebet de fena değil ama şrokun yanına bile yaklaşamaz. Kızartılan şeyler daima daha güzel oluyor sanki :)

zarafet,mutfak gazetesi dedi ki...

Sevgili Esra,Antakya çok güzel,Antakyalı'lar çok sıcak ve çok güzel insanlar,yemekleri de ayrı güzel yöresel yemeklerin tariflerini bizlerle paylaştığın için teşekkürler.Eline sağlık....Ben Antakya'ya geldiğimde gelincik şurubu duymuştum.Onun tarifini de paylaşırsan sevinirim.Sevgiler.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

zarafet,mutfak gazetesi: yorumun için çok teşekkür ederim. elimden geldiği kadar en güzelini sizlerle paylaşmaya çalışıyorum, umarım yardımcı oluyorumdur. gelincik şurubuna gelince ,gelincikler henüz açmadı, açar açmaz şurubunu yapacağım. önce kendim test ederek, daha sonrada sizlerle paylaşacağım.sevgiler.

caja de sabores dedi ki...

interesante receta. No se si lo conseguiré pero intentaré prepararla.

caja de sabores dedi ki...

interesante receta. No se si me saldrá bien,pero lo intentaré.

Hatay Sofrası(Şenay) dedi ki...

Selam canım ben de Anatakyalıyım oruğun da süper görünüyor çok lezzetli olmuştur kesin eline sağlık.

Nur dedi ki...

peki makinası olmayanlar napsın :)

HUSEYIN ARDUC dedi ki...

Benim sorum,iç harca konulacak kıyma yağlı mı olacak?
Teşekkürler

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

merhaba.sorunuzu yeni gördüm.içli köftenin kıyması kebap yaptıgımız kıymanın yağ oranıyla hemen hemen aynıdır.çok yağlı olursa ağır olur.yağı az olur köfteliği fazla olursa iç harcı kuru olur.normal köfte ,kebap yaptıgımız kıymanın yağ oranı kadar olmalıdır.umarım yardımcı olabilmişimdir.

Unknown dedi ki...

Çok severim içli köfteyi ellerinize sağlık hep denemek istemişimdir ama hep başlamadan yarım bırakmışımdır. Bu tarifi kesin deniyicem,haşlamadan direk mi kızartıyoruz acaba ? Teşekkürler :))

İçli Köfte dedi ki...

merhaba. Levazım Gıda olarak makalenizi çok beğendik. içli köfte sektöründe faaliyet gösteren firmamız tarifi kullanmak istiyor