16 Ekim 2011 Pazar

Tahinli rulo çörek



Herkezlere iyi pazarlar dilerim.Hepinize kucak dolusu Selamlar  arkadaşlarım,Ziyaretçilerim.Post yazmayı ne kadar özlemişim, klawyeme sarılır gibi kucaklamış durumdayım.hani bir söz vardır ‘’Beklenen gün gelecekse,çekilen çile kutsaldır’’ demişler.Hakikaten öyle oldu.internetime dün itibariyle kavuşmuş durumdayım.Yeni paylaşımlarla aranızda olacağım inş.Çöreklere gelince; pastahanedeki çöreklerden kat kat daha lezzetli ve güzel oluyor,özellikle tahinli lezzetlerden hoşlanıyorsanız, kesinlikle tavsiye ederim.Tarif Dr. Oetker den.

 Malzemeler:
3 çay bardağı ılık süt
1 yemek kaşığı ınstant maya
1 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
½ çay bardağı sıvıyağ
75 gr tereyağ (oda sıcaklığında olacak)
Alabildiği kadar un.
İç:
1 su bardağı tahin
1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı doğranmış ceviz içi
Üzeri için:
Yumurta sarısı
Pekmez

Yapılışı:

1.       3 su bardağı ılık süt,sıvıyağ,mayayı kaba alarak maya eriyene kadar karıştırıyoruz.daha sonra şekeri ekleyip şeker eriyene kadar karıştırıyoruz.daha sonra diğer malzemeleri yavaş yavaş karıştırıyoruz.ele yapışmayacak yumuşak bir hamur elde ediyoruz.Hamuru 1 saat kadar ılık bir ortamda dinlendirin.
2.       Tahinle şekeri karıştırıyoruz.hamuru 12 bezeye bölüyoruz.daha sonra hamuru açıp içine önce tahin şeker karışımını sürüyoruz,daha sonra doğranmış ceviz serpiştirerek rulo şeklinde sarıyoruz.ruloları 15-20 dk kadar dinlendiriyoruz.daha sonra nazik hareketlerle uzatıyoruz,gül şeklinde sarıyoruz.üzerine çok hafif yumurta sarısı sürüyoruz.sonra pekmez sürüp,susam veya ceviz serpiyoruz.(ben cevizi içinede kullandım daha çok beğendim).önceden ısınmış 170-180  Derecedeki fırına atıyoruz.üzeri kızarana kadar ,yaklaşık yarım saat pişiriyoruz.Afiyet olsun.

32 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım hoşgeldin oldukça uzun bir ara oldu ama çörekler affettirdi:))
ellerine sağlık sevgiler...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Hoşgeldinn,merhaba canım.
Tahinli ruloların nefis görünüyor.Ellerine sağlık
Görüntüleriyle Sinop'un nokul,una benziyor.
Sevgilerimle...

fashiONözge dedi ki...

canııımm çok özlediim seni yaaaa :)mutlu oldum postunu görünce :)tam kışlık valla denemeliyiimmm :)

bu aradaaa çekilişim var blogumda :)
GUESS ŞEFFAF ÇANTA isteyenler için...

http://fashionozge.blogspot.com/2011/10/size-hediyemguess-marka-cantagiveaway.html

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım tahınlı çörekleri severim

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Esracım seni tekrar gördüğüme çok sevindim bundan sonra daha sık burda ol özletme kendini:))
tahinli çörekk ımmm nefis bayılırım hele senin ellerinde çıktıysa daha da lezzetli olmuştur
ellerine sağlık

mine dedi ki...

hadi hayırlısı böyle güzel tariflerde buluşmak dileğiyle...

pembe kekik dedi ki...

Hoş geldin.Tariflerini çok beğeniyordum.Ara verince üzüldüm.Yayın koyunca sevindim.Ellerine sağlık.

YELDA dedi ki...

Esracım ellerine sağlık tahini ve içine tahin giren özellikle bu tür çöreklere bayılırımmmmm ...iyi pazarlar.. sevgiler

caferengigül dedi ki...

Hoşgeldin:)Tam kış çöreği olmuş, ellerine sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

canım hoşgeldiiiinn:))
özlemişiz sahiden de bende düğün sebebi ile epey aralar verdim ancak toparladım:))
çörekler nefisss ellerine sağlık canım..

GÖNÜL dedi ki...

nefis görünüyor tarif için teşekkürler pastaneden alırım arasıra lezzeti çok güzel yaparım inşallah

Aynur dedi ki...

Esracığım hoşgeldin:)
eline sağlık tahinli çörekler nefis oluyor bende çok seviyorum afiyet olsun canım umarım bir daha bu kadar uzak kalmassın buralardan
sevgilerimle

MuallaKuruyemis dedi ki...

resmen aciktim. geceleri senin blog cok tehlikeli ama guzel tarifler cok sevdim

LeylaK dedi ki...

biz üniversitede dersteyken yapmıştık bundan :) harika olmuştur eminim. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

Deniz dedi ki...

Benim de çok beğendiğim bir tariftir bu. Ellerinize sağlık. Çok lezzetli görünüyorlar.

Unknown dedi ki...

Tekrardan hosgeldin o zaman :) Cörekler harika gorunuyor canim, ellerin dert görmezsin

Doyumluk.... dedi ki...

Of Of harika olmuşlar.eline koluna sağlık.

FATMA ÇELİK dedi ki...

Çok güzel görünüyor
o kadar da severimki tahine bayılıyorum

Ferkay dedi ki...

Canım ziyaretine teşekkür ederim. Kaymaçinaya gelince yumurtası çok ama güzel ve kokmuyor..
Herzaman beklerim..
Sevgiler..

Tarif diyarı dedi ki...

Hoş geldin arkadaşım:)tahinli çöreğe bayılırım nefis olmuş ellerine sağlık.Sevgiler

zeymurancafe dedi ki...

canım cok guzel gorunuyor cayla ne guzel olur ellerıne sağlık

zeymurancafe dedi ki...

daha öncede yorum bırakmısım demek kı cok begenmişim tahınlı coreklerı:)sevgiler canım

hayatreceli dedi ki...

canım eline koluna sağlık ne güzel tarifler onlar öyle ama daha sık yayınlamalısın ki bizlerde yapalım deneyelim sık sık seni görmek dileğiyle:)

TATESAL dedi ki...

Canım çörekler çok güzel görünüyor,ellerine sağlık...benim karpuza benzeyen salatayı ben uydurdum o nedenle ilk defa görmüşsündür...sevgiler...

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Bunu severim ben,şeklini biraz daha farklı yaparım genelde.Ama çok lezzetli görünüyor.Ellerinize sağlık.

mutfaksoleni dedi ki...

nefiiiiiiiissssssss.....

Deniz dedi ki...

Ellerinize sağlık, ben de sizi kendi bloğuma beklerim, sevgiler.. :)

www.LensMarket.Com

muazzez dedi ki...

Merak ettim, iyimisiniz? yoksunuz da. İnşallah keyfiniz yerindedir..

Limon çiçekleri dedi ki...

Tahinli lezzetleri herzaman çok sevmişimdir ama bunun görüntüsü dayanılmaz güzel.Ellerinize sağlık.

zeymurancafe dedi ki...

yenı bir şey yaptın mı dıye bakmaya geldım yok uzun zamandır fazla ozletme kendını ve de guzel tarıflerını ,öcal mutfağı sevıyorum

seda süral dedi ki...

Tahinli çörek çok güzel olur. Ellerine sağlık.

kağıt faresi dedi ki...

ben bu çöreği çok seviyorum. hiç denemedim kendim hazırlamayı. ama tarifinizi deneyeceğim. bu arada belki ilginizi çeker www.tuzvebiber.com adresinde tariflerinizi paylaşarak Migros, Macro Center ve Tansaş alışverişlerinizde kullanabileceğiniz Money Puan kazanma şansı elde edebilirsiniz. sevgiler...