17 Mayıs 2011 Salı

Gelincik şerbeti


Herkeze günaydınlar ,sevgili ziyaretçilerim.4-5 ay önce bir ziyaretçim ; Antakya'da gelncik şerbeti içtiğini ve çok beğendiğini, tarifini vermemi istemişti.Henüz kış ayında olduğumuz için baharı bekleyip gelincikler açtığında yapacağımı söylemiştim.Malum bu aralar Kış ne gidiyor, nede kalıyor.Baharı tam anlamıyla yaşıyoruz bu günlerde .Az kaldı gelincik duasına çıkıcaktım ki; gelincikler dayanamadı halime açı verdi.:)Gelelim şerbetimize; gelincik şerbeti Osmanlı mutfağına ait ,ferahlatma amaçlı çok yapılan bir şerbetmiş.Rengi gördüğünüz gibi koyu kırmızı ve çok hoş duruyor,tadıda güzeldi.sulandırdıktan sonra bir kaç yaprak gül yaprağı ilave ederseniz gül aromasıda çok yakışıyor.Bu arada arka fondaki çiçeklerin şerbetle ne alakası var? derseniz,bende size hiç bir fikrim yok ,Anneciğimin çiçekleri bardakla uyum sağladığı için fon yaptım diyebilirim :).sevgiler..

2 su bardağı gelincik yaprağı
1 limonun suyu
Yarım çay kaşığı limon tuzu
Toz şeker(miktarı damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.)

Gelinciklerin sadece yapraklarını toplayın,pamuk toplar gibi baş kısmından çekin.daha sonra iç taraftaki siyah kısımları makasla kesin.Gelincik yapraklarını çok hırpalamadan su dolu bir kabın içine alın ,biraz su içinde bekletin(içinde böcek falan varsa su yüzüne çıkıyor).yıkayıp süzdürdükten sonra,1. Lt lik cam kavanoza ; önce gelincik yapraklarını alın,üzerine limon suyu ve limon tuzunuda ilave edin.1,5 su bardağı kadar suyuda ilave ederek biraz karıştırın,kavanozun kapağını sıkıca kapatın.4-5 gün ılık bir yerde bekletin.Rengi koyu kırmızı olmuş,ve yapraklarda beyaz olmuşsa, olmuş demektir.yaprakları süzgeçten geçirin şerbeti başka bir kaba alın.Üzerine istediğiniz miktarda şekeri ekleyip 1 lt kadar da su ilave edin,şeker eriyene kadar karıştın.Buzdolabında soğuduktan sonra servis yapın.Ben sulandırdıktan sonra içine 4-5 yaprak kadar gül yaprağı eklemiştim,hoş bir aroma vermişti tavsiye ederim.Şerbetimiz hazır.Afiyet olsun.

36 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Bu harika tarif için çok teşekkürler.

Hayatın Tatları dedi ki...

yani hiç kaynatma falan yok öyle mi? Çok merak ettim gelincik bulup yapamam ama Osmanlı yemekleri yapan bir restaurant bulup içmek lazım.ellerine sağlık

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ayyy tadını bilmiyorum ama çok güzel birşey olduğunu görüntüsünden tahmin ediyorum nasıl da güzel bir renk olmuş ellerine sağlık canım mutlaka denenecek
selamlar

Erguvan Vakti dedi ki...

Enfes canım,ellerine sağlık.Yazın ne de güzel gider soğuk soğuk...

Unknown dedi ki...

Esracım çok ilginç eminim çok leziz
dir ellerine sağlık sevgiler.

CANBOGAZDAN dedi ki...

cok guzel gorunuyor, ellerinize saglik

Lezzet sarayı dedi ki...

çok güzel olmuş.ellerine sağlık rengi ne kadar da canlı içine gül yaprağı yerine bir miktar gül suyu da konabilir sanırım ha ne dersin....

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık canım yaz geliyor şerbetler içecekler vitrine çıkmalı artık:)
sevgilerimle..

Tarif diyarı dedi ki...

Elinize sağlık şerbetin rengine bayıldım şimdi gelinciklerin tam bol olduğu bir zaman ilk fırsatta deniyeceğim.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Hiç içmedim ama rengine bayıldım. Çok tatlı bir rengi var. Ellerine sağlık Esra'cım..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

henüz gelincikler varken toplamalı ve yapmalı içerken de seni anmalı:))
ellerine sağlık arkadaşım

Unknown dedi ki...

ilk bakışta lohusa şerbeti sandım ama değilmiş ellerine sağlık ilk kez duydum ama soğuk soğuk ne de güzeldir diye iç geçirdim.
sevgiler

Duygu dedi ki...

Daha once hic icmemistim ve duymamistim acikcasi gelincik serbetini. Ne kadar guzel bir rengi var. Tadini cok merak ettim. Gelincik gorursem mutlaka yapacagim. Ellerine saglik Esracim.

KURABİYECİCİ dedi ki...

Çok güzel görünüyor ama hiç içmedim eminim çok güzeldir ellerine sağlık

neval dedi ki...

rengi bile yeter sevgili esra ,ellerine sağlık hiç bilmediğim bir lezzet.

Adsız dedi ki...

Gelincik şerbetini hiç içmedim ama yapımı oldukça farklı. Tadını merak ettim doğrusu. Ellerine sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

tadına bakmadım ama görüntüsü harika canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

gelincikten şerbet olduğunu bilmiyordum:))
haftaya kastamonuya gidinceee topluyorum gelincikleriii:))
ellerine sağlık tatlım:)

mutfakgazetesi dedi ki...

Hatırlayıp tarifi yazdığınız için çok teşekkür ederiz.Elinize ve emeğinize sağlık.Çok güzel görünüyor.Hatay mutfağını çok severiz.Sizden de daha fazla yöresel tarifler bekliyoruz.Sevgiler.
Zarafet

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ben de çok merak ediyorum tadını. Biz gelincik mevsimine buralarda yetişemiyoruz maalesef. Ama görüntüsü süper, eminim tadı da güzeldir. Ellerine sağlık, şifa olsun.

Elifin Terazisi dedi ki...

Eline sağlık, yağmurlardan fırsat bulursam , gelincik toplayıp denemek isterim:)

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Ellerine sağlık.Deneyeceğim Mutlaka.

Sevgiler*

GÖNÜL dedi ki...

tadını bilmem ama rengi süper görünüyor sunum harika

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel olmuş renk harika
ellerine sağlık canım

coco-jelly dedi ki...

bunu çok aradım ben güzelmi cidden tadı nasıl?deniycem tatlım ellerine sağlık..nerden alacağımı bi araştırayım çok övüolar bunu:)ellerine sağlık dier tariflerede bakıcam..denenmiş cidden beğeni almış tarifler benim için çok önemli..bizede bekleriz sevgiler:)
http://coco-jelly.blogspot.com/

zeymurancafe dedi ki...

canım güzel bir fon olmuş,şerbet de ilginç,hiç duymadım güzel goruuyor kırmızı kırmızı

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

süper görünüyor esracim ellerine emegine saglik :) kocaman öpüyorum

Unknown dedi ki...

Ne güzel bir renktir bu böyle :)
Harika gözüküyor canım,ellerine sağlık..
Bende bir mimin var,kabul eder misin?

Adsız dedi ki...

neden olmasin:)

Adsız dedi ki...

neden olmasin:)

muazzez tanerinesi dedi ki...

Esra Hanım, Merhaba. Tüylerim diken diken oldu inanın. Çok uzun yıllar oldu sanırım bu şerbeti içmeyeli. Küçükyalıda 4-5 yaşlarında kalmışız ama çok şeyi hatırlıyorum oraya dair. Bu şerbet tadıda ozamanlardan hatıra bana. Ay bir hoş oldum:) ellerinize sağlık. Geçenlerdede tatlı keteyi hatırlamıştım. Sizde ne unuttuğum tatlar depreşiyor resmen. Ne tevafuk bu böyle. Ellerinize sağlık.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

Öncelikle hepinize ; çok değerli ve yüzümü gülümseten yorumlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim .



coco-jelly ;bizim ev halkı tadını çok
beğendi. yazın gazlı içecekler yerine eskiden büyüklerimizin sık sık yaptığı şerbetleri içmeyi tercih ederim doğrusu.

muazzaz tanerinesi: ne kadar güzel sözler söylemiş,ve ne kadar anlamlı bir yorum yapmışsınız.beni gerçekten mutlu ettiniz.anılarınızın canlanmasına vesile olduysam ne mutlu bana.yorumunuz için teşekkür ederim.

eldivenlerim dedi ki...

hiç içmedim ama görüntüsü muhteşem, ellerine sağlık arkadaşım.....

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
hiç içmedim ama görüntüye bayıldım. Ne güzel bir renk öyle.Osmanlı da mutfak gerçekten çok gelişmiş.
Uzun zamandır yazmamışsın.Dilerim bir problem yoktur.
Sevgiyle kal.

lezzettabağı dedi ki...

Gelincik şerbetini bu sıralar çok duyuyorum hiç tatmadım ama eğer gelincik bulabilirsem mutlaka deneyeceğim çiçek olarak çok severim zaten eminim tadı da kendi gibi zarif ve güzeldir.

Ayşen Duruel dedi ki...

Çiçekleri çok severim, gelincikler de en sevdiklerimden. Yazınız için teşekkürler. Bozcaada'ya bu yıl yaptığım gezide keşfettim:Orada bir kafe gelincik işinde uzmanlaşmış. Şerbetini, reçelini, sabununu ve lokumunu yapıyorlar. Adresleri şu sanırım: http://adagelincik.blogspot.com/ Galiba isteyenlere de gönderiyorlar. Umarım yardımcı olmuşumdur, bu çiçeği sevenlere.