18 Şubat 2011 Cuma

Peynirli un helvası


Öyle yorgun, öyle bitkinim ki; zorla da olsa bu güzel un helvası tarifini, sizlerle paylaşmak istiyorum.Un helvası  tam olarak hangi yöreye ait bilmiyorum.ama  gördüğüm un helvası tariflerinde peynirlisine hiç  rastlamadım, ve şaşırdım doğrusu.ben kendimi bildim bileli bu helva bizde bol peynirli yapılarak tüketilir .büyük büyük yapılan tencerelerde bile arttığı görülmemiştir.bu nefis helva ,Zehra  halacığımın ellerinden çıktı.  bu aralar onun helvası baya bir gündemde.herkezin en iyi yaptığı bir tarifi vardır muhakkak,halamda helvayı gerçekten güzel yapıyor .  Blogumda paylaştığım tarifler; en iyisi  olmalı,aksi taktirde tarif eklemem zaten . fotoğrafları çekerken baya bir uğraştım.Helvanın yapım aşamasında; sıcak olduğu için,bir çok fotoğraf buharlı çıktı . oda orijinal kalsın diyorum. ellerine sağlık Halacım. İşte tarifimiz

Malzemeler:

4 su bardağı un
500 gr tuzsuz dil peyniri
4 yemek kaşığı tereyağ
Şerbet için:
3 su bardağı şeker
4 su bardağı su

1.       4 su bardağı unu tencereye alın,üzerine 2 yemek kaşığı tereyağ ekleyerek kavurmaya başlayın.kavurma işlemi çok hızlı olmalı ,sürekli tahta kaşıkla unların topaklaşmasını önleyerek kaşıkla ezerek karıştırıyoruz.un  2 ‘inci resimde gördüğünüz gibi bir renk alıncaya kadar kavuruyoruz.
2.       Kavurduğunuz unu,  demir süzgeçte  kaşıkla topaklaşmış kısımlarını ezerek eliyoruz.
3.       Şerbeti hazırlamak için derin bir tencereye 3 su bardağı şeker,4 su bardağı su ile şerbeti hazırlıyoruz. Tuzsuz dil peynirini bir kaba alarak, bir miktar suyda 10 dk kadar ıslıyoruz.daha sonra sıkarak suyunu çıkarıyoruz.
4.       Şerbet hazır olduktan sonra ocaktan alın .kavrulmuş unu azar azar şerbete ekleyerek hızlı hızlı karıştırın,topaklanmasını önleyin.
5.       Unlu karışımı iyice karıştırdıktan sonra,peyniri helvanın içine gömüyoruz. üzerine 2 yemek kaşığı  tereyağ ilave edip tencerenin kapağını kapatıyoruz ,5 dk kadar bekliyoruz.daha sonra kaşıkla peynirleri ayrıştırarak ,tamamen karıştırıp sündürüyoruz.bekletmeden sıcak servis yapıyoruz. Afiyet olsun.




26 yorum:

YELDA dedi ki...

Esracım merhaba bende un helvasını çok severim ama peynirlisini hiç denememiştim tatlı ve tuzlu nasıl bir kombinasyon olmuş çok merak ettim doğrusu...

Duygu dedi ki...

Gercekten cok degisik bir helva tarifi. Un helvasini annem sik sik yapar ve cok severek yeriz. Ama peynirlisini hic duymamistim. Dil peyniri eminim ki cok yakismistir.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

YELDA: peynirlisinide dene bakalım :).bu şekilde tadına bakınca, birdahaki sefere sade yapamazsın .bu arada tuzsuz dil peyniri kullandığımız için tuz tadı hiç olmuyor.



Duygudünyası: evet gerçekten çok güzel oluyor ne kadar yediğini fark etmiyorsun bile, okadar yani.

Özgen dedi ki...

Of ne güzel görüntü o öyle çok canım çekti vallahi ellerine sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ilk defa senden duyuyorum peynirli un helavasini. Gerçekten çok lezzetli gorunuyor. halanin ellerine saglik canim. Sende yat dinlen biraz , yorgunlugun gitsin azcik :)

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ben diğer posta yazarken sen yenisini yayınlamışsın arkadaşım :) Çok ilginç bir helva, hiç yemedim peynirlisini. Biz de deneyelim bakalım :) Halacığının da senin de ellerine sağlık. Sevgiler.

Mrsgul dedi ki...

eline saglik..benim kayinvalidem mardin'li. Bu mardin yoresine ait bir helva.yalniz onlar soguttuktan sonra kasikla alip ellerinde SIKIYORLAR ve sekil veriyorlar. peyniri koyun peyniri kullaniyorlar. ve cok severek yeniyor..

Yeşim dedi ki...

Peynirli un helvasını hiç yemedim ama görüntüye hayran kaldım doğrusu:)
Halanın ellerine sağlık Afiyetler olsun canım.

mine dedi ki...

nefis olmuş, halacığınınellerine sağlık peynirlisinin hiç tadına bakmamıştım merak ettim şimdi

yemekbiraşk dedi ki...

hımmm bu ne güzellik öyle peynirin uzaması baştan çıkarıcı:)
eline sağlık
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Bu lezzeti kesinlikle denemeliyim.
Bol peynirli nasıl güzeldir.

Ellerine sağlık.
Sevgiler.

caferengigül dedi ki...

Un helvasını çok severim.Ancak bu tarif çok ilginç.Ama beğeneceğime hiç şüphe yok.Çünkü peynir ve tatlı uyumunada hayranım.Yapanın ve bizlere ulaşmasını sağlayanların emeklerine teşekkürler.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Kızım tam bir helva hastası(: Bu tarifini de gördü, ikimize de çok değişik geldi ve çok beğendik gerçekten. En kısa zamanda deneyeceğiz.Ellerine sağlık.
Hayırlı hafta sonları...

yedirenk dedi ki...

Canım helvan çoook güzel olmuş,ellerine sağlık....

Bir Dilim Aşk dedi ki...

Ellerinize sağlık, iştahım kabardı çok güzel görünüyor. Sevgilerimle...

Limon çiçekleri dedi ki...

Şu an çok açım ve ekranı yiycem sanki!Ne kadar leziz görünüyor.Ellerinize sağlık..

anneanneninemekleri dedi ki...

Of of of bu ne güzel görüntü böyle ellerine sağlık.Bu arada hasta olan torunum değil eşim.İyi dileklerin için teşekkürler,sevgiler

Elifin Terazisi dedi ki...

Çanakkale'nin bir peynir helvası var ama böylemidir tatmak kısmet olmadı, afet bir şey olmuş, , denemek farz oldu, yarasın:)

kalpkurabiye dedi ki...

Esracığım;
kıymetli halacığının elleri kolları ağrımasınn..
nefis bir helva olmuşş sizin oranın peyniri meşhur tabii künefecigiller sizi:)

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

Özgen: keşke yaptıklarımızı gönderebilme imakanımız olsaydı değimli ? ikram edebilmeyi çok isterdim.

Mutfaktan mis kokular: evet biz hep bu şekilde yaparız,ben nette pek rastlamadım peynirlisine .umarım beğenirsiniz.

Beyaz Hanımeli : bende kendime yetişemiyorum bazen  frenler tutmadığı zamanlarda oluyor.ama bu helvanın acil yayınlanması lazımdı ,o yüzden acele ettim.



Banurose : daha önce hiç duymadım Mardin ‘ yöresinde de böyle yapıldığını,olabilir tabiî ki.ama biz sıcak servis yaparız ,soğuyunca peynir özelliğini kaybediyor.


Lezzete Dair : bence hemen dene  pişman olmazsın ,yorumun için tşk.

Mine: yorumun için tşk .

Yemek bir aşk: evet o uzatma için kaç kare foto çektiğimi hatırlamıyorum,helva 10 dk kadar havada kaldı zaten .

Hayat Cafe : dene sonra banada haber ver cnm .


Caferengigül: beğeneceğine benimde şüphem yok ,peynirle un helvasının uyumu çok süper oluyor.

Fatoş öztürk: bende sizin bloğunuzu bu gün gezmiştim hoşuma gitmişti,aramıza hoş geldiniz.kızınıza ve size tşk.

Yedirenk: sağol canım benim tşk.

Bir Dilim Aşk: tşk .

Limon Çiçekleri: kıyamam sana yaa ,keşke ikram edebilme imkanım olsaydı . Yorumun için tşk.

Anneannenin emekleri: ben yanlış anlamışım o zaman ,kusura bakmayın. Allah’ eşinize acil şifalar versin. Tşk.

Elifin terazisi: inan bilmiyorum,dediğim gibi biz hep bu şekilde yaparız .başka hangi yörelerde bu şekilde yapılıyor bilmiyorum .tşk

kaplkurabiye deniz: :) evet canım yaa peyniri bol görünce herşeye katı veriyoruz .malum araya gitmesin :).ama peynirli lezzetlerin çoğuda bizim yöremizden çıkıyor.irmikli helvayıda yakın zamanda yapacağım,onuda sürekli peynirli yaparız,paylaşmak kısmet olursa yayınlarım inş. sevgiler


Hepinize güzel yorumlarınızdan dolayı teşekkür ederim,umarım deneyenler beğenirler.

mutfagabuyrun dedi ki...

peynirli hiç denemedim ama harika görünüyor.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Kız Kardeş Derya dedi ki...

Esracım sen çok yaşa e mi! Benim müstakbel eşim Hataylı ve ben az çok Hatay mutfağını öğrenmeye çalışıyorum :) Peynirli un helvasını ne zamandır öğrenmek istiyordum ve sonunda oldu çooook teşekkür ederim..! Haa bu arada tuzsuz dil peyniri ne harika bi peynirmiş yahu seninde önerdiğin gibi künefemi dil peyniri ile yaptım harika sünüdü mükemmel oldu onun için de sağol..Sevgiler..

neslice tarifler dedi ki...

Benim helvamı böyle yapsınlar :)

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

woowww! gercekten enfess görünüyor! müthis hazirlamissin ellerine saglik esracim!

Narince dedi ki...

Ben de dil peynirini irmik helvasına katmayı düşünüyorum ama, soğuyunca donar diye çekiniyorum. Soğuyunca da rahat tüketilebiliyor mu sormak istiyorum.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

Kızkardeş Derya: yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana.bizde künefe peyniri konusunda, deneme yanılma yöntemiyle son olarak dil peynirini bulduk.kesinlikle künefede sünme garantisi veriyor.



Narince: irmik helvasınada çok yakışıyor peynir,merak etmeyin soğuk haldede rahatlıkla tüketiliyor.hatta mikro dalga fırınınız varsa ,ben soğuduktan sonra fırında birazcık ısıtıyorum yeni pişmiş gibi oluyor.hem un helvasını, hem irmik helvasını, ve künefeyide mikro dalgada ısıtabilirsiniz.