23 Kasım 2012 Cuma

Antakya Kömbesi





Herkeze kucak dolusu sevgiler ,selamlar sevgili ziyaretçilerim.nerden başlasam bilemedim ki şimdi ?.son 1 yıldır blogumu saldım çayıra mevlam kayıra yaptım sanırım:).ama düğün tarihim 2 kere ertelenip 3üncü kez tarih belirleyince tabi haliyle biraz boşladım buraları.ama bütün arkadaşlarımı çok özledim.mail atıp beni merak eden soran arkadaşlarıma çok çok teşekkür ediyorum.unutulmamak güzel duygu :).son düğün tarihim 19 ocak 2013.herhangi bir değişme olmazsa ,umarım kısa sürede atlatırım bu maratonlu süreci .hepinize ayrı ayrı selamlarımı sevgilerimi gönderiyorum.ve sizi süper kömbe tarifimle baş başa bırakıyorum.
Kömbe Antakya’da özellikle Ramazan Bayramında her evde yapılan,içindeki 7 çeşit baharatın verdiği  mis kokusuyla mest eden,içinde yumurta olmadıgı için uzun süre bayatlamayan, tatlı bir kurabiye çeşididir .


Malzemeler:
2 su bardağı erimiş tereyağ 
1 su bardagı sıvıyağ
1 su bardağı süt
2 su bardağı pudra şeker
1 su bardağı mısır unu
1 yemek kaşığı kömbe baharatı
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un


Yapılışı:
Erimiş tereyağını yagını  yogurma kabına alıyoruz.
Süt,sıvıyağ,şeker ve kömbe baharatını ekleyip şeker iyice eriyene kadar karıştırıyoruz.
Un ,mısır unu ve kabartma tozunu yavas yavas ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.hamurun kıvamı elinizde bezelere ayırırken ne çok yumuşak ,nede çok sert olmayacak.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alarak yuvarlıyoruz susama batırıyoruz.
Kömbe kalıplarımızın içine yerleştirip elimizle kalıbı çıkacak şekilde bastırıyoruz, tahta kalıp kullanıyorsanız biraz sert bir şekilde,slikon kalıp kullanıyorsanız yumuşak bir şekilde  tepsi veya sofraya ters çevirip kalıptan ayırıyoruz.
175 derecelik önceden ısınmış fırınımıza kömbelerimizi gönderiyoruz.
Üzerleri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
Not:bu tarifin ölçülerine göre 4  fırın tepsisi kadar  Kömbemiz oluyor.Kömbe çok uzun süre iyi muhafaza ettiğiniz sürece bayatlamayan bir kurabiyedir.hava almayan bir kavanozda agzı sıkı kapatılmış şekilde muhafaza ederseniz ,aylarca  taze kalacaktır.
 
Not: kömbe baharatını  Antakya’ da hazır karıştırılmış şekilde bulabiliyorsunuz,ama burada olamayan arkadaşlar için aktarlarda içindeki baharatları tek tek saydıgınızda size özel karıştırıpta verebilirler.içindeki baharatlar: (tarçın,yeni bahar,muskat,karanfil, zencefil, mahlep, dövülmüş damla sakızı)

25 yorum:

Nil dedi ki...

Ben hurmalısına bayılırım. Ama bizim yaptığımız tarif çok farklı. İçine süt konmaz, kabartma tozu konmaz, hatta mümkünse eskilerdeki gibi vita yağı kullanılır.
ve tüm ramazan her mahalledeki fırından kömbe kokusu yayılır. Harika zamanlardır.
Elinize sağlık.

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

hayırlı olsun esra,allah devamını getirsin,eline sağlık bu arada

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

fatosun mutfagından... dedi ki...

oyyy bittiğim eridiğim andır..nefisss

*mehtap dedi ki...

tatlı telaşlar zamanı demek,ne güzel..Kömbenin baharatını okuyunca ne kadar güzel kokulu bir tatlı diye düşündüm,hiç yemediğimden merak ettim şimdi.

seherinörgüleri dedi ki...

iyi aksamlar canim ,sayfani dolanmaya geldim ,yarin misafirim gelecekte güzel tariflerine bir bakayim dedim,ellerine saglik cok güzel tariflerin.

VuslaT dedi ki...

Öff bu ne yaaaa. Şahane bir lezzet. bayıldım Ellerinize sağlık...

VuslaT dedi ki...

Bu arada şu tahta şekil vericiden adınıda bilmiyorum ya mutlaka alacağım ben..

pasta köşesi dedi ki...

ellerine sağlık canım süper görünüyor :)

YELDA dedi ki...

ellerinize sağlık, enfes görünüyor...

Hayatın Tatları dedi ki...

Canım olsun geç olsun güç olmasın.Her işte bir hayır vardır dee seen bol bol heyecanını yaşa mutluluğunu yaşa. Bunlar çok güzel günler. Kömbeyide ben satınalıyordum pazarda bir kadın vardı her hafta alırdımondan amaartık gelmiyor bence süper birlezzet.seninde ellerine sağlık

Betül İnce dedi ki...

Mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum.

Sevilerimle.

Saliş Butik Pasta dedi ki...

Mutlu yıllar

Şenay dedi ki...

eline sağlık ben de Antakyalıyım seni de daha önceden görmüştüm biliyorum Antakyanın neresindensin canımayrıca face'in varmı ordan da görüşürdük iyi olurdu 2 Antekeli blogcu olarak;)

Emine ŞAHİN dedi ki...

Imm çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık

ilhan dedi ki...

Bu en mutlu günlerinin tadını çıkar. Gençlik çarçabuk geçiyor. Sama mutlu ve şanslı bir yaşam diliyorum.

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık aynı kalıptan bende de var aynı tarifle yapacağım sevgiler...

Merinin mutfağından:) dedi ki...

süper görünüyor takipteyim sizde beni takip ederseniz çoook sevinirim:))

Adsız dedi ki...

Very quickly this web page will be famous amid all blog users, due to it's good posts

Stop by my website: buying a car
Feel free to visit my blog ... buying a car with bad credit,buy a car with bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car,buy a car,how to buy a car

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bayıldım bu kalıba ..Ama bu blog neden kasımda kalmış?Umarım iyisindir?

Sevgiler,

mandalincikmazi dedi ki...

görüntüsü harika
yöresel lezzetlere bayılıyorum ellerine sağlık......

Unknown dedi ki...

NEFİS OLMUŞ ELİNE SAĞLIK:) TAKİPTEYİM BENDE BEKLERİM:) SEVGİLER

Rümeysanın Elleri dedi ki...

S.A.Hemşerim.Antakyalı olduğunu yazmışsınız bende kırıkhanlıyım.takipteyim seni artık.kömbede çokkk lezzeti görünüyor.Ellerine sağlık...

Fatosca Tadlar dedi ki...

merhabalar,
sayfanızı yeni keşfettim çok beğendim :)) Kömbe kalıplarımı eşim dün Antakya'dan hediye getirdi, çok sevindim, hemen tarif aramaya başladım. Sizi izlemeye aldım, bana da beklerim :)
http://fatoscatadlar.blogspot.com.tr/
sevgiler,

elif dedi ki...

Kömbe baharatı ve kömbe kalıbını www.hataydanal.com sitesinden temin ettim.Çok memnun kaldım.