Kurabiyeler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Kurabiyeler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

6 Eylül 2012 Perşembe

Kuş üzümlü fıstıklı kurabiye



   Herkeze gönülden Selamlar sevgili dostlarım.nasılsınız bakalım??.blog arkadaşlarım beni blogumla ilginlenmeyi biraz aksatıyorum diye artık ziyaret etmez oldular sanırım :(.bende suçsuz oldugumu savunmuyorum zaten ama bilinçli olan bişey değil.2012 yılı başlı başına benim için hayatımda büyük değişiklikler getirdi.ruhum,bedenim,beynim büyük bir savaştan çıkmış gibi yorgun ve bitkin.durumumdan şikayetçi değilim ,Allah tan gelen herşeye razıyım elhamdulillah.fakat eskisi gibi dikkatimi veremiyorum hiç birşeye.bunun yanında nur topu gibi bir unutkanlık kazandım.mesela örnek olarak 2 gün önce en son 4 tepsi tuzlu pastayı ard arda yakınca Valide isyan bayrağını çekti tabi.Anneminde nur topu gibi bir leylası oldu fenamı :).tabi yandı dediysem kızarmışın 2 derece yanıgı gibi falan.yenmeyecek şekilde değil en azından.tabi tuzlu pastalarda hemen paketlenip yurtta küçük emrah kıvamında takılan kardeşe gönderildi :).kıymete girdimi derseniz;elbette girdi kardeşim çok teşekkür ettii.ablasının kuzusu çok gönlü engindir kızarmış falan dinlemeden ziyan etmez yer:).gelelim bu güzel lezzetli kurabiyelere.kardeşimin yurttaki halini görünce abla gönlü el vermedi ona özel bişeyler yapayım dedim.önce onun çok sevdiği evin fenomenleşmiş olan çikolata soslu kekten yaptım.kurabiye olarakta evdeki malzemeye en uygun bu kurabiye tarifini yeşil kivi'den bulup yaptım.bir daha olsa birdaha yaparım pişman değilimm :).tarif gözde kurabiyeler listesine girdi bile.tarifi aynen seçil hanımdan aldıgım gibi aktarıyorum.

  • Malzemeler
  • 4 tane yumurta (birinin sarısını üzeri için ayırın)
  • 4 fincan kuş üzümü
  • 3 fincan  pudra şekeri
  • 250 gram tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
  • 2 fincan zeytinyağı
  • 2 fincan antep fıstığı
  • 1′er paket kabartma tozu ,vanilya
  • Aldığı kadar un
YAPILIŞI:

  1. Bir yumurta sarısını ayırın, kuş üzümü, antep fıstığı ve un hariç tüm malzemeyi karıştırma kabına alıp güzelce karıştırın.
  2. Unu yavaş yavaş ekleyin ve bir taraftanda hamuru karıştırın. Elinize yapışmayana kadar un ekleyip yumuşak bir hamur elde edin.
  3. Kuş üzümü ve fıstıkları hamura ilave edip tekrar karıştırın.
  4. ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın, yağlı kağıt serilmiş tepsiye kurabiyeleri yerleştirin.
  5. Yumurta sarısı sürün ve 180 dereceli, önceden ısınmış fırında kurabiyeler kızarana kadar pişirin.

14 Nisan 2011 Perşembe

Susamlı çubuklar



Benim sık yaptığım tuzlu kurabiye hamurunu; bu sefer çubuk şeklinde yaptım,çok beğenildi.bu hamur beni hiç yanıltmaz ,dokusu hep güzel şekil alır ,ve ağızda dağılan lezzetli bir tadı var.Artık tarifini almak isteyenlere tarif vermekten yorulduğum için, tarifi direk buraya yazıyorum .Aile üyelerine duyurulur:).

Malzemeler:
200 gr tereyağ
1 çay bardağı taze yoğurt
Yarım çay bardağı zeytin yağı
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
1 paket mahlepli kabartma tozu
1 yumurta(akı içine ,sarısı dışına)
1 yemek kaşığı sirke

yarım yemek kaşığı nişasta
Alabildiği kadar un (yaklaşık 5-6 bardak kadar)

Yapılışı:
Tereyağını oda sıcaklığına getiriyoruz,karıştırma kabına alıyoruz.üzerine yumurta akı,zeytinyağı ,şeker ve tuzu ilave ederek güzelce karıştırıyoruz.daha sonra  yoğurt ,sirke , kabartma tozunuda  ilave ediyoruz,karıştırıyoruz. Daha sonra azar azar un ekleyerek, kulak memesi yumuşaklığında hamur elde ediyoruz.Hamuru 10 dk dinlendiriyoruz.daha sonra hamurdan büyük parçalar alarak servis tabağı büyüklüğünde ,çok ince olmayacak şekilde açıyoruz.açtığımız hamurları bıçakla şerit halinde 1,5  santim aralıklarla kesiyoruz.Daha sonra şeritleri önce yumurta beyazına, sonra susama batırıyoruz,yağlı kağıt serili fırın tepsisine alıyoruz.170 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişriyoruz.

27 Şubat 2011 Pazar

Portakallı, Un kurabiyesi


Un kurabiyesi herkes tarafından bilinen ve sevilen  bir kurabiyedir.bu sefer farklı olsun istedim,  içine portakal kabuğu rendesi ve biraz portakal suyu ekledim. ben çok beğendim, ve tadına bakanlarında beğenisini kazandı,bakalım sizler beğenecekmisiniz.bir sonraki yaptığımda ,limon aromalısınıda denemek istiyorum.ağızda dağılan ,oldukça lezzetli bir kurabiye oldu.tarifimiz

Malzemeler:
200 gr margarin
Yarım çay bardağı sıvıyağ
5 yemek kaşığı pudra şekeri
3 yemek  kaşığı  buğday nişastası
1 portakalın kabuğu
Yarım portakalın suyu
1 çay bardağı pudra şekeri (üzeri için)

Alabildiği kadar un(yaklaşık 4,5 su bardağı kadar)

Yapılışı:
1.       Oda sıcaklığındaki margarini, karıştırma kabına alıyoruz.üzerine 5 yemek kaşığı pudra şekeri ,sıvıyağ,portakal rendesi,ve portakal suyu ilave ediyoruz. şeker eriyene kadar karıştırıyoruz.Nişastayı ve Unu azar azar ekleyerek hamuru yoğuruyoruz.
2.       Hamurdan uygun büyüklükte parçalar alıyoruz,rulo şekli veriyoruz. Rulo şekli verdiğimiz hamuru baklava dilimi gibi verevine kesiyoruz. yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine diziyoruz.önceden ısıtılmış  160 c. Fırında üzeri beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz.fırından çıkarınca hemen pudra şekerine buluyoruz.20  dk bekledikten sonra servis yapın.

19 Şubat 2011 Cumartesi

Kerebiç

Kerebiç tarifi blogumda zaten vardı. bu tarifte: iç harcını ceviz yerine antep fıstıklı yapıyoruz.denemek isterseniz , bu halide çok güzel oldu.daha önce yayınladığım kerebiç fotolarında köpükle birlikte çekilmiş fotoğrafı yoktu,işte buda köpüklü versiyonu :) .tarif için buraya tıklıyorsunuz

13 Şubat 2011 Pazar

Tuzlu kurabiye

Tuzlu kurabiye daima bizim evde bulunur, hiç eksik olmaz.bu tuzlu kurabiyelerin tarifini almayan kalmadı sanırım.her ikram ettiğim misafir tarifi almadan gitmiyor J.denemek isterseniz tavsiye ederim .


Malzemeler:
1 su bardağı süt
 1 paket mahlepli kabartma tozu
1 su bardağı fındık yağı
250 gr margarin
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 yumurtanın sarısı (üzerine sürmek için)
Alabildiği kadar un


Yapılışı:
1.       Margarini oda sıcaklığına getirin.üzerine 1 su bardağı süt,1 su bardağı fındık yağını ,1 tatlı kaşığı tuz,1 tatlı kaşığı şekeri ilave edin. güzelce karıştırın.
2.       Daha sonra azar azar un ekleyin,kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin.
3.       Yoğurduğunuz hamuru 10 dk bekletin. Daha sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alın,  istediğiniz şekli  vererek fırın tepsisine dizin. Üzerine yumurta sarısı sürün, haş haş tohumu ve ya susam serpin .160 derecelik fırında pişirin.

24 Ocak 2011 Pazartesi

Kandil simidi


Kandil simidi, ne tatlı ,nede tuzlu bir tür kurabiye çeşidi dir.ilk yediğiniz zaman tadı alışılmışın dışında geliyor, ama 2 inciden sonra damak tadınız alışıyor.benim sevdiğim kurabiyeler içindedir. işte tarifimiz.
Malzemeler:
1 paket margarin (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı fındık yağı ,veya ayçiçeği yağı
7 yemek kaşığı silme toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 kabartma tozu
Alabildiği kadar un

Yapılışı :
1.       Margarin ile şekeri iyice karıştırın (şeker eriyene kadar)
2.       Sıvıyağ, yoğurt ,ve tuzuda ekleyin karıştırın .kabartma tozunuda ilave edip azar azar un ekleyin.
3.        Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar un ekleyin .
4.       .  Yoğurduğunuz hamuru 10 dk kadar dinlendirin. daha sonra şekil verip üstüne susam serpin, fırın tepsisine dizin.
5.       160 derecelik fırında üzeri çok kızarmıyacak şekilde pişirin.

20 Ocak 2011 Perşembe

Minnoş kurabiye


Evet kurabiyenin ismi biraz garip, fakat ben koymadım .:) tarifi ,seninle '  dergisinden aldım ve oradaki ismi minnoş kurabiye diye geçiyordu, o yüzden orjinal ismiyle birlikte aktarmak istedim.un kurabiyesi kıvamında ağızda dağılan hoş bir kurabiye.

Malzemeler:
250 gr  margarin
2 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya,1 paket kabartma tozu
4,5 su bardağı un
1 su bardağı ince çekilmiş ceviz iç
Üzeri için :
½ su bardağı toz şeker
2 tatlı kaşığı toz tarçın
3 yemek kaşığı incecik dövülmüş fındık içi
Yapılışı:
1.oda sıcaklığında yumuşamış margarin derin bir kaba aktarılır.üzerine pudra şekeri ve vanilya eklenir.un kabartma tozu başka bir kapta  karıştırılıp margarin kabına aktarılır.kulak memesinden biraz daha sert ve ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
2.Hamur toplanmaya başladığında dövülmüş ceviz içi ilave edilip hamura iyice yedirilinceye kadar yoğurulur.
3.Hamurdan misket büyüklüğünde parçalar alın avucunuzda yuvarlıyarak şekil verin.
4.Kurabiyeler bir yemek kaşığı ile yağlanmış fırın tepsisine yada küçük kağıt muffin kalıplarına yerleştirilir.
5.Alt –üst ayarında olan ve 10 dakika önceden ısınmış fırında üzeri hafif pembeleşene kadar ,15-20 dk pişirin.
6. Diğer taraftan,pudra şekeri ve tarçın bir kapta karıştırılır.Fırından çıkan minik kurabiyeler henüz sıcak haldeyken bu karışıma bulanır.Soğumaları beklenip servise sunulur.

10 Ocak 2011 Pazartesi

Kerebiç


Kerebiç Mersin yöresine ait biraz da ramazan ayıyla özdeşleşmiş, hem tatlı ,hemde  kurabiye çeşididir.genelde Ramazan ayında  yapılıyor ve tüketiliyor. Beyaz bir köpüğün içinde servis edilen, içi fıstık veya ceviz dolu, içli köfte şeklinde oldukça lezzetli  değişik bir tatlı. Beyaz köpüğünün elde edilişi: Çöven kökünün bir gün ıslatılıp bekletilmesinden ve devamlı kaynatılmasından elde edilen beyaz köpük, başka bir kaba alınır. Şekerle karıştırılarak çırpılır ve böylece kerebicin beyaz köpüğü elde edilmiş olur.biz köpük almayı unuttuk,ben  pudra şekeri serperek servis yaptım. ama siz alabiliyorsanız köpükle deneyin derim.biz kerebici zeytin yağı ile yapıyoruz,hem daha sağlıklı oluyor ,hemde ağızda dağılan bir dokuya sahip oluyor .ama siz isterseniz sıvıyağ  veya margarin kullanarakta  yapabilirsiniz..
Malzemeler:
1 su bardağı zeytin yağı 
1 su bardağı fındık yağı
1 su bardağı su
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un
İç harcı:
2 su bardağı dövülmüş ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın , 2 yemek kaşığı toz şeker
Yapılışı: Öncelikle Sıvı  malzemelerin hepsini  karıştırın .unu azar azar ekleyin .kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin.Kalıbınızın büyüklüğüne göre hamurdan parçalar alın.içli köfte gibi, hamuru elinizde açın.1 tatlı kaşığı kadar iç harcını koyup yuvarlayın,kalıba basın .kalıptan çıkardığınız kerebiç leri fırın tepsinize dizin. 170 derecelik fırında çok kızarmadan ,kurabiye kıvamında pişirin. Soğuduktan sonra servis tabağına alıp,varsa köpük ile ,yoksa  üzerine pudra şekeri serperek  servis yapın .
 
















27 Aralık 2010 Pazartesi

Kakaolu ıslak kurabiye

Bu kurabiyeyi nerden ve ne zaman  not aldım hatırlamıyorum.Geçenlerde  not defterimi karıştırırken gözüme çarptı, içindeki malzemeleri düşününce güzel olabileceğini tahmin edip birazda tereddüt ederek yaptım.Tarif umduğumdan daha güzel bir sonuç verdi .ilk yaptığımda orijinal tarife sadık kaldım .Ama 2. inci  yaptığımda  katı  yağ miktarını biraz düşürüp, sıvıyağ ekledim.  Şerbetin şeker ve  su miktarıda fazla geldi bana, 1 bardak kadar artıyor sonradan.O yüzden   şerbetin ölçülerinide değiştirdim.Tariften ayrı içine fındık ekledim, kesinlikle daha güzel oldu .gönül rahatlığı ile kesinlikle tavsiye ediyorum ..
Malzemeler
3 yemek kaşığı kakao
100 gr margarin  
1 çay bardağından biraz eksik sıvıyağ
1 yumurta ,1 çay bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu,1p. Vanilya
3 yemek kaşığı  ince doğranmış fındık (ben ekledim)

Alabildiği kadar un

Şerbet:
3 çay bardağı şeker (ben 2 çay bardağı kullandım )
3 çay bardağı su (ben 2 çay bardağı kullandım
3,4 damla limon suyu
YAPILIŞI:

1.       Önce şerbeti hazırlayın,kaynamaya başladıktan sonra 5 dk kadar kısık ateşte pişirin. en son limon suyunu damlatıp ,45 dk kadar soğumaya bırakın
2.       Sıvı malzemelerin hepsini karıştırma kabına alın,şeker eriyene kadar karıştırın.en sonunda vanilya , kabartma tozu, ve unu eleyerek azar azar ekleyin .ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar un ekleyin (yaklaşık 3 su bardağı kadar un yeterli oluyor)
3.       Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alarak yuvarlayın.yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye kurabiyeleri dizin.
4.       Önceden ısınmış 180 derecedeki fırına atın.kurabiyelerin üzeri çatlamaya başlayıncaya kadar pişirin. daha sonra fırından çıkarıp 10 dk kadar bekletin (fırından ilk çıktığı zaman yumuşak oluyor biraz bekleyince katılaşıyor) ılık kurabiyeleri soğuk şerbete batırıp çıkarın, servis tabağına alın .1 gece buzdolabında bekletin daha sonra üzerine  Antep fıstığı veya  Hindistan cevizi serperek servis yapabilirsiniz.   
not : kurabiyeleri şerbete batırdıktan sonra kurabiyeler kurumadan üzerine fıstık serperseniz daha iyi tutar,aksi halde sonradan serpince üstünden dökülüyor .Afiyet olsun.

15 Aralık 2010 Çarşamba

Nişastalı damla sakızlı kurabiye


 

Bu kurabiyeleri ilk yaparken güzel olup olmıyacağı konusunda baya endişe etmiştim;taa ki fırından çıktıktan sonra,Babam tarafından tam not alıncaya kadar ,sonrasında  rahat bir nefes aldım :). tadı un kurabiyesini andırıyor fakat daha gevrek ve ağızda dağılan bir yapıya sahip .Değişik bir kurabiye arıyorsanız, bu tarif tam size göre.


Malzemeler

 250 gr bitkisel margarin
1 su bardağı toz şeker
2 adet yumurta
2 paket buğday nişastası (400 gr)
1 paket kabartma tozu
1,5 su bardağı un 1,tatlı kaşığı dövülmüş damla sakızı
Üzeri için: dr oetker süsleme glazürü (siz başka şekildede süsleyebilirsiniz)

Yapılışı :
1. oda sıcaklığında yumuşamış margarini derin bir kaba koyup üzerine toz şekeri ekleyin ,oda sıcaklığında bekleyen yumurtalarıda üzerine kırıp nişasta ilave ederek yoğurulur.
2. un ve kabartma tozu başka kapta elle karıştırıldıktan sonra  ,nişastalı karışıma ilave edilir.hamur kulak memesi yumuşaklığında oluncaya kadar yoğurun, ele yapışmıyacak bir hamur elde edin.
3.yumuşak beyaz hamur merdaneyle yarım santim kalığında açın .kurabiye kalıplarıyla hamurdan parçalar çıkarın.
4.fırın 150 dereceye ayarlayıp 5 dk önceden ısıtın ,fırın tepsisini yağlayıp ,kurabiyeleri yerleştirin .
5 .kurabiyeler yaklaşık 18 dk ,üzerleri hafif sararıncaya kadar pişirin.sonra fırından çıkarın.kurabiyeler başlangıçta yumuşak olucak ,soğudukça sertleşecektir.
üzerini istediğiniz şekilde süsleyin.
yaklaşık 40-50 adet çıkıyor ve kapalı bir kutuda uzun süre saklıyabilirsiniz. afiyet olsun.