27 Şubat 2011 Pazar

Portakallı, Un kurabiyesi


Un kurabiyesi herkes tarafından bilinen ve sevilen  bir kurabiyedir.bu sefer farklı olsun istedim,  içine portakal kabuğu rendesi ve biraz portakal suyu ekledim. ben çok beğendim, ve tadına bakanlarında beğenisini kazandı,bakalım sizler beğenecekmisiniz.bir sonraki yaptığımda ,limon aromalısınıda denemek istiyorum.ağızda dağılan ,oldukça lezzetli bir kurabiye oldu.tarifimiz

Malzemeler:
200 gr margarin
Yarım çay bardağı sıvıyağ
5 yemek kaşığı pudra şekeri
3 yemek  kaşığı  buğday nişastası
1 portakalın kabuğu
Yarım portakalın suyu
1 çay bardağı pudra şekeri (üzeri için)

Alabildiği kadar un(yaklaşık 4,5 su bardağı kadar)

Yapılışı:
1.       Oda sıcaklığındaki margarini, karıştırma kabına alıyoruz.üzerine 5 yemek kaşığı pudra şekeri ,sıvıyağ,portakal rendesi,ve portakal suyu ilave ediyoruz. şeker eriyene kadar karıştırıyoruz.Nişastayı ve Unu azar azar ekleyerek hamuru yoğuruyoruz.
2.       Hamurdan uygun büyüklükte parçalar alıyoruz,rulo şekli veriyoruz. Rulo şekli verdiğimiz hamuru baklava dilimi gibi verevine kesiyoruz. yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine diziyoruz.önceden ısıtılmış  160 c. Fırında üzeri beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz.fırından çıkarınca hemen pudra şekerine buluyoruz.20  dk bekledikten sonra servis yapın.

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım un kurabiyesine bayılırım el
lerine sağlık sımsıcak sevgiler.

yedirenk dedi ki...

canım un kurabiyesine bende bayılırım,seninkilerde harika olmuş,ellerine sağlık...

minimutfaktan dedi ki...

Ellerine sağlık, kahvaltının üstüne çayla ne iyi olurdu olsaydı :)

mutfagabuyrun dedi ki...

harika olmuş arkadaşım.resime bakınca nasıl lezzetli olduğu belli oluyor.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

umutluhayat dedi ki...

tam benl,k bir tarif ellerine sağlık esracım nefis olmuş.

fashiONözge dedi ki...

ayyy şimddi turk kahvesi yapacagım yanına da bunlsr ne ii olurduu?yapsam mı ki:))

Yeşim dedi ki...

Eminim güzel olmuştur.
portakal ve un kurabiyesi denemek gerek:)
ellerine sağlık canım.
selamlar.

YELDA dedi ki...

harika olmuş kurabiyeler Esra, Portakalın aromasını tatlılara, keklere ve kurabiyelere çok yakıştırırım. Ellerinize sağlık...

Duygu dedi ki...

Esracim kurabiyerlerin cok guzel gozukuyor. Ellerine saglik. Yalniz birseyi anlamadim. Un diye bahsettigin nisasta mi yoksa ayrica un da ekleniyor mu? Unu malzemelerde goremedim de.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Portakalın yakışmadığı birşey yoktur.Eminim un kurabiyesine de çok yakışmıştır.Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

Duygu Dunyası: hatırlatman için sağol cnm, malzeme listesine unu eklemeyi unutmuşum :).bu arada alabildiği kadar un ekliyoruz,3 yemek kaşığı nişastada tarifte var.

buzlubadem dedi ki...

Çok iyi fikir bence, hiç denememiştim. Ben damla sakızlı yapmıştım, tavsiye ederim, o da çok güzel oluyor.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

oy oy oyyy bayilirim un kurabiyesine ;) ellerine saglik tatlim afiyet sekerler olsun ;)

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık harika olmuşlar bayıldım sevgiler...

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Çok severim un kurabiyesini..
Ellerine sağlık canım..

nanekokusu dedi ki...

ellerine sağlık afiyetle sağlıklı bir hatfta geçirmeniz dileğiyle selamlar..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Ben portakal suyu koymadan yapıyorum .Un kurabiyesine sanki sulu bişi girince tadı bozluyormuş gibi geliyor bana nedense:)Belkide benim kuruntum