tatlılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
tatlılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

17 Eylül 2012 Pazartesi

Künefe :))







bizde her aile toplantısında bir künefe partisi muhakak olur.her yapılan künefeyi fotoğraflasam blog künefe fotolarından bogulur sanırım.ama bu künefe amcamlar bize geçen hafta geldiğinde yaptığımız son künefe :).blogumdaki fotolar biraz eskiydi değiştirmek istedim.fotolar çok hızlı çekildiği için özenli olmadı ama künefenin lezzetini yansıttığını düşünüyorum.ayrıntılı tarif için tıklayın

18 Mart 2012 Pazar

Ev yapımı Yassı kadayıf (Taş kadayıf)

Herkeze güzel bir bahar  gününden merhabalar.kış ayını çok seven biri olarak hiç itiraz etmeden soğuklarda üşümeyi severim,fakat  güneşli ışıl ışıl yaz günlerine özlem duyduğumu fark ettim dün.tabi haberleride takip ediyorsanız;  avrupanın son yılların en  soğuk,en çetin kışını geçirdiğini biliyorsunuzdur.adeta  buzul çağını yaşıyorlar.türkiyede de bu soğukluğu daha hafif hissediyoruz,bu yüzden ülkemizin iklimi avrupaya göre nur nimet bence,ne kadar şükür etsek az.her neyse bahar geldi ,umarım çabucak yaz gelirde; ışıl ışıl güneşli sabahlara kuş sesleriyle uyanırız.gelelim taş kadayıf,veya yassı  kadayıf serüveninin sonuna.internette küçük bir araştırma yaptım. bu kadayıfın ev yapımına hiç rastlamadım.yorumlarda ''keşke burdada hazır satılsada alsak tadına baksak'' tarzında mesajlar gördüm.bende Annemle birlikte ev yapımını deneme yanılma yöntemleriyle netleştirilen harika ve pratik bir tarifle döndüm.ilk defa videolu bir tarif verdiğim için acemilik olmuşsa, kusura bakmayın artık J).ben kamerada pek konuşmayı sevmediğim için,alttan fon müziği eşliğinde yapımını çok basit gösterdim.umarım deneyip beğenirsiniz.biz bu tariften sonra, hazır kadayıfı almaz olduk diyebilirim .:)

Hamur için malzemeler:
3 su bardağı un
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı ınstant maya
1 tatlı kaşığı şeker
Su  (boza kıvamına gelene kadar su ekliyoruz)

İç  malzeme:
Ağız,veya süt kesiği

Şerbet(şerbeti yaptığınız kadayıf miktarına göre siz ayarlıyorsunuz)


Yapılışı:  kuru malzemelerin hepsini karıştırıyoruz. Boza kıvamına gelinceye kadar su ilave ediyoruz.daha sonra 5 dk kadar mixserle çırpıyoruz(ne kadar çırparsanız o kadar iyi olur).hamurun üstünü bir kapakla kapatıp,15-20 dk mayalandırıyoruz.teflon tavayı 1 dk önceden ısıtıyoruz.yarım kepçe kadar hamurdan alarak küçük  daire şeklinde tavaya döküyoruz.kadayıfın üzerinde minik gözenekler oluşmaya başlıyor,görüntüde görüldüğü gibi.hamurun altını spatulayla kaldırarak hafif kızarmış olunca tavadan alıp sofraya gözenekler üstte kalacak şekilde düzüyoruz(kadayıflar tek taraflı pişiriliyor,krep gibi 2 taraflı pişirmiyoruz.)kadayıflarımız soğuduktan sonra içine 1 ,5 tatlı kaşığı kadar süt kesiği,veya ağız ile doldurup kenarları sıkıca birleştiriyoruz.daha sonra  şerbete batırarak servis tabağına alıyoruz.üzerine ceviz,veya Antep fıstığı serperek servis yapıyoruz.Afiyet olsunnnJ


                             Yapım aşaması

23 Ocak 2012 Pazartesi

Taş kadayıf tatlısı (Kar sevinci :) :)




Selamlar.ben geldim.nasılsınız bakalım?? ,keyifler nasıl??.beni sorarsanız iyi çok şükür.hele dün hataya 7 yıl sonra süper bir kağ yağdıktan sonra, kötü olmak mümkünmü??.Rüya gibi bir görüntüydü sanırım J).sabah gözlerimi açtığımda beyazlar içinde görünen bu muhteşem kar manzarasına hayran kaldım.evimizin sokağını ilk defa böyle görmenin verdiği şaşkınlık, ve sevinçle direk makinama sarıldım.siz diyeceksinizki hiçmi kar görmedin kardeşimm:D?;evet böylesini ilk defa görüyorum.çünkü burada kar en son 7 yıl önce çok azıcık yağmıştı.her neyse tek görmemiş ben değilim,bizim bütün mahalleli saat 7 den sokaklara dökülmüş  kar topu oynuyorlardı.bu güzel kar gününün akşamında yaptığımız taş kadayıf tatlısını sizlerle paylaşmak istiyorum.tatlıdan sonra güzel bir karslanbaç yaptık,Erancım onun fotoğrafını çekti onuda paylaşmak istedim .Taş kadayıfı burada  hemen hemen her köşe başında tel kadayıfla birlikte yapılıp satılıyor.isterseniz evdede yapabiliyorsunuz,ama zamanınız yoksa böyle benim gibi hazırlara sarılıyorsunuzJ.aşağıdaki videoda taş kadayıfının ev yapımını ve dükkan yapımını paylaşıyorum.taş kadayıfı yapılırken izlemeyi hep sevmişimdir.bu tatlı yörelere göre değişik yapılıyor.biz kızartarak değil ,içini ağız,veya süt kesiği ile doldurup şerbetleyerek servis yapıyoruz. Malzemeleri yazma gereksinimi duymuyorum J,yeterince açıklıyacı sanırım.taş kadayıfının içine 1,5 tatlı kaşığı kadar ağız,veya süt kesiği dolduruyoruz.iki ucunu birleştirip sıkıca yapıştırıyoruz.uclarını mümkün mertebe ıslatmamaya çalışın,birleşmesi zor olur.daha sonra sıcak şerbetin içine kadayıfları atıyoruz.1-2 dk önlü arkalı çevirdikten sonra,servis tabağına alın,üzerine ceviz ,Antep fıstığı serperek servis yapın.


                                             aralara muz dilimleyip,üzerine çilek reçeli döktüğümüz karslanbaç :))
                karlı mahallemizzzzz:))

            bu sokakta güzel kayılır:)).

14 Mayıs 2011 Cumartesi

Limonlu kremalı puflar



Lezzet dergisinin ,Nisan sayısındaki bu pufları ilk gördüğümde denemeye karar verdim .sonuç; gayet güzel, ve pratik bir tatlı çıktı ortaya.Yağda kızarmış olması biraz ağır olabileceğini düşündürsede; tadının oldukça hafif ve lezzetli olması, beni ve tatlıyı çok beğenen Babamı sevindirdi.Çilekli puflardan sonra, bu puflarda favori tatlılar arasına girebilir :).
Malzemeler:
1 su bardağı ılık süt
Yarım paket yaş maya
1 yumurta
50 ml eritilmiş margarin
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya
2.5 su bardağı un(ben 3.5  su bardağı kullandım)
Krema için:
1 paket dolgu kreması
2.5 çay bardağı süt
1 yemek kaşığı rendelenmiş limon kabuğu
Kızartmak için: Ayçiçek yağı
Üzeri için:Pudra şekeri


Yapılışı:
1.       Mayayı 1 su bardağı ılık süte ekliyoruz.Eriyinceye kadar karıştırıyoruz.Yumurta, tereyağı,pudra şekeri,vanilya ve unu mayalı süte ekleyip yoğuruyoruz.Ele yapışmayan,yumuşak bir hamur için, gerekirse un ilavesi yapıyoruz.Hamurun üzerine nemli bir bezle örtüp 1 saat mayalanmaya burakıyoruz.
2.       Dolgu kremasını süt ve limon kabuğu rendesi ile katılaşıncaya kadar çırpıyoruz.İnce uçlu krema sıkma torbasına dolduruyoruz.
3.       Yağı derin bir tavada ısıtın.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlıyoruz,ve yağda kızartıyoruz.Kızardıktan sonra kağıt havlu üzerine alıyoruz.Kremayı topların içine sıkıyoruz.Üzerine pudra şekeri serperek servis yapıyoruz.

4 Nisan 2011 Pazartesi

Bisküvili Elma tatlısı

Merhabalar Sevgili ziyaretçilerim.Öncelikle hepinize bana gönderdiğiniz mailler, ve güzel yorumlarınızdan dolayı çok teşekkür ediyorum.Sizlerin sayesinde mutfakla küs kalamıyoruz.Ama bu güzel tatlı benim mutfağımdan değil,  Şefika teyzenin mutfağından, Melahat ablacığımın o maharetli ellerinden çıktı.Öyle pratik, öyle lezzetli ,öyle hafif ki; anlatılmaz yaşanır,o yüzden hemen deneyin J . tadına bakar bakmaz sanki önümden kaçıracaklarmış gibi ,fotoğrafını çekme anını görmeniz lazımdı. Evin en ışıklı köşesini bulayım diye,evin bütün köşelerini turladım.Her neyse ikinci dilimi almak geçsede aklımdan;almadım çünkü 5 çayı kotasını fazlasıyla aşmıştım zaten.Melahat ablacığımın ellerine sağlık diyorum. Bu tarifi 45 Dakikalık  tarifler etkinliğine ev sahipliği yapan, Öznur arkadaşıma gönderiyorum,kendisine bol katılımlı bir etkinlik diliyorum..

Malzemeler:
1 paket sade pötibör bisküvi
4-5 adet elma
2-3 çorba kaşığı şeker
1 su bardağı kuru üzüm
1 paket muzlu puding
Üzeri için: mevsimine göre meyveler
1 paket krem şanti

Yapılışı:
1.       Dikdörtgen borcama , 1 paket pötibör bisküviyi kırarak yayıyoruz.
2.       Elmaları soyuyoruz,büyük küpler şeklinde doğruyoruz,tencereye alıyoruz.üzerine 1 su bardağı kuru üzüm , 2-3 yemek kaşığı şeker,ve bir miktar su ile yumuşayana kadar haşlıyoruz.yumuşadıktan sonra süzgeçe alarak iyice suyunu süzdürüyoruz.daha sonra borcama bisküvilerin üzerine yayıyoruz.
3.       Muzlu pudingi  tarife göre hazırlıyoruz .ılık şekilde borcama yayıyoruz.
4.       Krem şantiyi hazırlıyoruz,dolabta soğuduktan sonra üzerini krem şantiyi sürüyoruz,meyvelerle süslüyoruz.1 saat kadar buzdolabında beklettikten sonra servis yapıyoruz.

1 Nisan 2011 Cuma

İncir tatlısı

Hepinize Günaydınlar ,Hayılı cumalar sevgili ziyaretçilerim.Havalar yavaş yavaş ısınıyor, baharın geldiğini görmek gerçekten çok güzel ,ve canlılık veren bir duygu.Badem çiçeklerinin o muhteşem görüntüsüne bayılıyorum ,sonra ayılıyorum J.Bu aralar mutfakla limoniyiz demiştim,yavaş yavaş mesafeleri aşıyoruz herhalde.Dün bu güzel tatlıyı yaptıktan sonra ;ne mesafe kaldı ,ne durgunluk ,nede dargınlık.J Sevgili Yasemin hanımın sitesinde görmüştüm ,aylar evvel deneme listesine girmişti;lakin yapmak ancak dün kısmet oldu.şimdi diyorum keşke daha önceden deneseymiştim,bu tatlı bu kadar beklemeyi hak etmemiş. Gerçekten çok lezzetli ve yapımıda zahmetli değil.Yasemin hanıma bu güzel tatlı tarifini bizlerle paylaştığı için teşekkür ediyorum.Ben tarifte çok ufak değişiklikler yaptım, daha iyi oldu .Tarifi aynen onun yazdığı şekilde aktarıyorum.Fotoğraflar çok acil çekildiği için ,istediğim gibi çıkmadı.Başka fotoğrafta olmadığı için bunlarla  idare ediyoruz artık.


Malzemeler:
Kek için:
6 adet küçük doğranmış kuru incir
1 su bardağı ceviz içi
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Şerbet için:
1,5 su bardağı soğuk su
1 yemek kaşığı  nescafe
1/2 su bardağı şeker

Muhallebi için:
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un(ben 4 yemek kaşığı kullandım)
1 litre süt
5 yemek kaşığı şeker (ben 6 kaşık kullandım)
2 yemek kaşığı tereyağ
1 paket toz krem şanti

Yapılışı:
1.       Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpıyoruz.
2.       Un ve kabartma tozunu beraber eleyip yumurtalı karışıma azar azar ekliyoruz.
3.       Ceviz ve incileride ilave ediyoruz,kaşık yardımı ile karıştırıyoruz.
4.       Karışımı geniş bir borcama döküyoruz.(ben dikdörtgen borcamı yağlayarak  döktüm)(önemli olan keki döktükten sonra 1 parmak boşluk kalmalı muhallebi taşmasın diye).
5.       Fırında 160 derecede pişiriyoruz.incirli tatlıların düşük ısıda pişmesi gerekiyormuş ,o yüzden çabucak pişsin diye acale etmiyoruz.piştiğini anlamak için kürdan testi yapıyoruz.

Şerbet:
1.       Bir kasede su ,şeker  ve nescafeyi karıştırıyoruz.şerbeti pişirmiyoruz.
2.       Pişen sıcak kekin üzerine delikler açıyoruz , soğuk şerbeti döküyoruz.


Muhallebi : (kek fırında pişerken muhallebiyi hazırlıyoruz.)

1 .Paket Krem şanti ve tereyağ haricindeki tüm malzemeyi tencerede karıştırın.daha sonra sütü azar azar ekleyerek tencereyi ocağa alın.
2.Muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişiriyoruz,daha sonra 2 yemek kaşığı tereyağ ekliyoruz.(ben 1 kaşık kullandım)
3. piştikten sonra ocaktan alıyoruz .Yaklaşık 5 dk kadar muhallebiyi ılımaya bırakıyoruz.sonra 1 paket toz krem şantiyi ekleyerek çırpıyoruz.
4.Şerbetlenen kekin üzerine ,ılınan muhallebiyi döküyoruz.buzdolabında 2-3 saat kadar bekletiyoruz.üzerine tarçın ,ceviz veya incirle süsleyerek servis yapabilirsiniz.Afiyet olsun.

18 Şubat 2011 Cuma

Peynirli un helvası


Öyle yorgun, öyle bitkinim ki; zorla da olsa bu güzel un helvası tarifini, sizlerle paylaşmak istiyorum.Un helvası  tam olarak hangi yöreye ait bilmiyorum.ama  gördüğüm un helvası tariflerinde peynirlisine hiç  rastlamadım, ve şaşırdım doğrusu.ben kendimi bildim bileli bu helva bizde bol peynirli yapılarak tüketilir .büyük büyük yapılan tencerelerde bile arttığı görülmemiştir.bu nefis helva ,Zehra  halacığımın ellerinden çıktı.  bu aralar onun helvası baya bir gündemde.herkezin en iyi yaptığı bir tarifi vardır muhakkak,halamda helvayı gerçekten güzel yapıyor .  Blogumda paylaştığım tarifler; en iyisi  olmalı,aksi taktirde tarif eklemem zaten . fotoğrafları çekerken baya bir uğraştım.Helvanın yapım aşamasında; sıcak olduğu için,bir çok fotoğraf buharlı çıktı . oda orijinal kalsın diyorum. ellerine sağlık Halacım. İşte tarifimiz

Malzemeler:

4 su bardağı un
500 gr tuzsuz dil peyniri
4 yemek kaşığı tereyağ
Şerbet için:
3 su bardağı şeker
4 su bardağı su

1.       4 su bardağı unu tencereye alın,üzerine 2 yemek kaşığı tereyağ ekleyerek kavurmaya başlayın.kavurma işlemi çok hızlı olmalı ,sürekli tahta kaşıkla unların topaklaşmasını önleyerek kaşıkla ezerek karıştırıyoruz.un  2 ‘inci resimde gördüğünüz gibi bir renk alıncaya kadar kavuruyoruz.
2.       Kavurduğunuz unu,  demir süzgeçte  kaşıkla topaklaşmış kısımlarını ezerek eliyoruz.
3.       Şerbeti hazırlamak için derin bir tencereye 3 su bardağı şeker,4 su bardağı su ile şerbeti hazırlıyoruz. Tuzsuz dil peynirini bir kaba alarak, bir miktar suyda 10 dk kadar ıslıyoruz.daha sonra sıkarak suyunu çıkarıyoruz.
4.       Şerbet hazır olduktan sonra ocaktan alın .kavrulmuş unu azar azar şerbete ekleyerek hızlı hızlı karıştırın,topaklanmasını önleyin.
5.       Unlu karışımı iyice karıştırdıktan sonra,peyniri helvanın içine gömüyoruz. üzerine 2 yemek kaşığı  tereyağ ilave edip tencerenin kapağını kapatıyoruz ,5 dk kadar bekliyoruz.daha sonra kaşıkla peynirleri ayrıştırarak ,tamamen karıştırıp sündürüyoruz.bekletmeden sıcak servis yapıyoruz. Afiyet olsun.




15 Şubat 2011 Salı

Tahinli kuru baklava


    
Tahinli kuru baklava: oldukça bilinen bir lezzettir.hemen hemen bir çok blogcu arkadaşımda tarifi var,benimde blogumda bulunsun istedim. hala denemeyenler  varsa zaman kaybetmeden bu lezzeti tanıyın derim.




Malzemeler:
4 tane baklavalık hazır yufka
2-3 yemek kaşığı erimiş tereyağ
2 yemek kaşığı tahin
3 yemek kaşığı ceviz
3 yemek kaşığı şeker
üzeri için; pudra şekeri


Yapılışı:
 Birinci yufka tezgaha yayılıp üzerine tereyağ sürülür, bunun üzerine ikinci yufka serilir ve bunun da üzerine yağ sürülür. Üçüncü ve Dördüncü yufkayada aynı işlem yapıldıktan sonra,Dördüncü yufkanın üzerine tamamen kaplayacak şekilde  tahin, ceviz ve şeker ayrı ayrı serpilir.
Bu kat kat yufka çok sıkı olmayacak şekilde rulo haline getirilir, baklava dilimi şeklinde kesilir. Yağlı kağıt serilmiş  tepsiye dizilerek üzerlerine erimiş tereyağ sürülür.160 derecede üstü hafif pembeleşene kadar pişirilir. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpilir.Miktarı istediğiniz gibi arttırabilir veya azaltabilirsiniz. Ben 1 paket hazır yufkayı bitirene kadar yaptım.Afiyet olsun.

14 Ocak 2011 Cuma

Antep fıstıklı, Kuru Baklava


Yapımı pratik,lezzeti mükemmel .Şerbetli baklavaya  göre daha hafif bir tarif.genelde sitelerde tahinli yapıldığını gördüm .ben antep fıstıklıda yaptım ,çok güzel oldu .denemeye kesinlikle değer diyorum .ben size 1  rulonun nasıl yapıldığını anlatacağım, siz ne kadar baklavanız olsun istiyorsanız bu teknikle istediğiniz miktarda yapın.




MALZEMELER
3  tane baklavalık hazır yufka
3-4 yemek kaşığı erimiş tereyağ
3-4 yemek kaşığı Antep fıstığı
3 silme  yemek kaşığı pudra 

üzeri için; pudra şekeri


YAPILIŞI
Birinci yufkayı  tezgaha yayın üzerine slikon fırçayla  tereyağ sürün, bunun üzerine ikinci yufka serilir ve bunun da üzerine yağ sürülür. Üçüncü yufka da  yağlanır. üçüncü Yufkanın üzerini tamamen kaplayacak şekilde 3 yemek kaşığı  pudra şekeri, ve 4 yemek  kaşığı kadar çekilmiş Antep fıstığı serpin..
Bu kat kat yufka çok sıkı olmayacak şekilde rulo haline getirilir,   baklava dilimi şeklinde kesilir.ne kadar istiyorsanız baklavanız olsun istiyorsanız  bu işleme devam edin ,miktarını siz ayarlayın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilerek üzerlerine erimiş tereyağ sürülür, 160 derecede üstü hafif pembeleşene kadar pişirilir. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpilir.

6 Ocak 2011 Perşembe

Künefe







Hatayın gözde tatlısı olan ,ve baş rol oyuncumuz Künefee..Kendisi baya meşhur bir  lezzettir.görmeyen ve bilmeyen yok bence.bizim ailede annem kadar güzel künefe yapabilen yoktur .hatta bazen künefesini peynirini alan ,soluğu bizde  alıyordu.bize künefe yaparmısın diye anneme gelen talep oldukça fazla :) .Annem diye övmüyorum ama ,bariz  gerçekler işte ne yapalım :). yapılışını kare kare fotoğrafladım .elimden geldiği kadar yardımcı olabilmişimdir inş.gece olduğu için fotoğraflar istediğim gibi çıkmadı ,ama bu muhteşem künefeyide kaçıramazdım . işte tarifimiz


malzemeler:
1 kg tel kadayıf
1 kg tuzsuz dil peyniri 
250 gr tereyağı
1 yemek kaşığı pekmez

şerbet için :
3 su bardağı su
3,5 su bardağı şeker

yapılışı:

1.ilk başta şerbeti hazırlayıp ılımaya bırakın
2. künefeyi büyük bir tepsiye alın ,üzerine tereyağını eritip karıştırın.künefeyi ince ince rasgele doğrayın .
3.künefeyi basacağınız tepsiyi 3  yemek kaşığı eritilmemiş tereyağı  ,ve pekmez ile güzelce yağlayın.
4.yağlanmış tepsiye künefenin ilk katını her tarafa eşit bir şekilde yaydıktan sonra, resimdeki  gibi elinizle basın.
5 peynirleri alın .elinizle tel tel ayırarak künefenin üzerine her tarafa eşit olacak şekilde yayın(peynir sulu ise elinizle suyu çıkana kadar sıkın ve öyle yayın.).
6. doğranmış künefenin diyer yarısınıda üstüne serperek kapatın .çok bastırmadan hafif dokunuşlarla üstünü düzenleyin.
7.tepsinin kenarlarına küçük parçalar halinde tereyağı koyun . biz bu tepsi için 3 tane ocağı yakıp öyle pişirdik.siz tepsinizin  boyutuna göre pişirin.pişme aşamasında , yavaş yavaş tepsiyi çevirerek pişirin .pişip pişmediğini konrol etmek için arada bir büyük bir bıçakla künefenin kenarlarından kaldırıp kontrol edin.
8.künefenin altı pişince ocaktan alın,başka bir tepsiye resimdeki gibi yavaşça kaydırın .üzerine pişirdiğiniz tepsiyi kapatıp, ters çevirin . öbür tarafınıda aynı şekilde pişirin.
9.  ılık  şerbeti  ,sıcak künefeye yavaş yavaş dökün .kaymak veya dondurma, antep fıstığı ile servis yapabilirsiniz.  Afiyet olsun..









24 Aralık 2010 Cuma

Aşure



Aşureyi sevmeyen yoktur bence.ben çok severim ev halkıda çok sever . genelde muharrem ayında yapılır  ,ama biz muharrem ayını bekliyemediğimiz dönemlerde de yapıyorum. bir defasında gece aşure yapmıştım sabah tadına bakarım diye yemedim.1 gecede  12 kase bittiğini hatırlıyorumda, sevmeninde ötesine gitmiş gibi bizimkiler.sabah kalktığımda 1 kaseyi zorla alabilmiştim ellerinden J.her neyse gelelim tarifimize  .ölçüler ideal aşure ölçüleri, 2 defa oldu  bu tarifi yapıyorum. fotoğrafı sevgili  asistanım eran çekti.teşekkürler eran.
MALZEMELER;
  • 1,5 su bardağı aşurelik buğday
  • yarım su bardağı nohut
  • yarım su bardağı kurufasulye
  • yarım su bardağı kuru üzüm
  • 10-12 adet kuru kayısı
  • yarım su bardağı badem (suda bekletilmiş kabuğu soyulmuş)
  • 6-7  adet kuru incir
  • 1 adet elma
  • 2 su bardağı şeker(şeker miktarını damak tadınıza göre arttırabilirsiniz)
  • 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz yada fındık içi
  • Tarçın
  • 1 su bardağı süt
  • 6-7  adet  hacı hurması  (kabuğu soyulmuş)
  • yarım su bardağı portakal kabuğu reçeli
YAPILIŞI;
  1. Nohut ve kuru fasulyeyi 1 gece önceden aynı kapta ıslatın. Daha sonra suyunu süzüp, düdüklü tencereye aktarın. Üzerini iki parmak geçecek şekilde soğuk su ilave edip 30-35 dakika kadar kaynatın.
  2. Buğdayları güzelce yıkadıktan sonra suyunu süzün. Sıcak su ile akşamdan ıslatın. Bir tencereye aktarın. Buğdayların üzerine dört parmak geçecek şekilde soğuk su ile yumuşayana kadar kaynatın.
  3. Kayısı, üzüm ve inciri güzelce çöplerini ayıklayın ve yıkaın. Kayısılar ı tavla zarı büyüklüğünde doğrayın. Bir tencereye kayısı ve  üzümleri aktarın ve bunların üzerlerini iki parmak geçen soğuk su ile 10-15 dakika kadar kaynatın.
  4. Büyükce bir tencereye kaynatılmış nohut ve fasulyeyi, buğdayı ve kuru meyvaları sularıyla beraber aktarın. Suyu yeterli değilse yeterince kaynamış su ilave edin.( baklagillere sonradan ilave edilen soğuk su sertleştirir.Ben sulu yapyorum. Sebebi  aşure piştikten 1 saat kadar sonra katılaşmaya başlıyor. Ayrıca biz sulu seviyoruz.)
  5. Tencerenin altını orta hararetli ateşe getirin. Kaynamaya başlayınca şekerini ilave edin. Şekerin mikaterını kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirdiniz.)10-15 dakika kadar daha kaynatın.
  6. Altını kapatın. Tavla zarı büyüklüğünde doğranmış elmaları, incirleri  ve yer fıstığını ilave edin. Bir çimdik tuz katın ve karıştırın. (koyu kıvamlı bir aşure isteyenler bu noktada 1 su bardağısoğuk su ile inceltilmiş 1 çorba kaşığınışasta ilave edebilirler)
  7.  üzerine Tarçın ,dövülmüş fıstık,ve badem serpin .