15 Şubat 2011 Salı

Tahinli kuru baklava


    
Tahinli kuru baklava: oldukça bilinen bir lezzettir.hemen hemen bir çok blogcu arkadaşımda tarifi var,benimde blogumda bulunsun istedim. hala denemeyenler  varsa zaman kaybetmeden bu lezzeti tanıyın derim.




Malzemeler:
4 tane baklavalık hazır yufka
2-3 yemek kaşığı erimiş tereyağ
2 yemek kaşığı tahin
3 yemek kaşığı ceviz
3 yemek kaşığı şeker
üzeri için; pudra şekeri


Yapılışı:
 Birinci yufka tezgaha yayılıp üzerine tereyağ sürülür, bunun üzerine ikinci yufka serilir ve bunun da üzerine yağ sürülür. Üçüncü ve Dördüncü yufkayada aynı işlem yapıldıktan sonra,Dördüncü yufkanın üzerine tamamen kaplayacak şekilde  tahin, ceviz ve şeker ayrı ayrı serpilir.
Bu kat kat yufka çok sıkı olmayacak şekilde rulo haline getirilir, baklava dilimi şeklinde kesilir. Yağlı kağıt serilmiş  tepsiye dizilerek üzerlerine erimiş tereyağ sürülür.160 derecede üstü hafif pembeleşene kadar pişirilir. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpilir.Miktarı istediğiniz gibi arttırabilir veya azaltabilirsiniz. Ben 1 paket hazır yufkayı bitirene kadar yaptım.Afiyet olsun.

22 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

tahinli lezzetleri çok severim.harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Adsız dedi ki...

kuru baklavaya bayılırım. Hem yapımı kolay hem de fırından çıkınca harika bir lezzetle karşılaşıyor insan . ellerinize sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Geçmiş kandilin ve sevgi günün kutlu mutlu olsun canım.Kuru baklava bana antebin kuru baklavasını hatırlattı.Tahinli kuru baklavanın lezzetini de hayal edebiliyorum muhakkak nefistir.Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

kalpkurabiye dedi ki...

Esracığım;
ellerine sağlık canım..
kuru baklava hiç yapmadım ve tatmadım ama görüntüsü albenili:)
sevgilerimle..

Gülcan dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık sevgiler.

Hayatın Tatları dedi ki...

tahine ve baklava yufkasına bayılıyorum bu artık benim için nasıl birşey oldu tahmin edin. Ellerinize sağlık.

Mimosa Café dedi ki...

bunu duydum birkaç kere ama hiç denemedim çok merak ettim harika görünüyor süper bi lezzet olmalı.

yedirenk dedi ki...

CANIM ÇOK GÜZEL OLMUŞ,MUTLAKA DENEYECEM.ELLERİNE SAĞLIK.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nefis görünüyor. İnsan bunu yemeye başlayınca bırakamaz ki :) Ellerine sağlık. Afiyet bal şeker olsun. Sevgilerimle.

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Tahinli lezzetleri çok severim..
Ellerine sağlık canım..

minimutfaktan dedi ki...

Pek güzel görünüyor, ellerinize sasğlık

Unknown dedi ki...

Bende yapmıştım bir kere.. lezzetli oluor gerçekten.. ellerinize sağlık..

Tayfun Kuzey dedi ki...

Ah bunu yapmayacaktınız :) Dayanamadığım tek şey: YEMEK :D
Siteniz harika ve eklediğiniz tariflerin resimleri çok kaliteli, net. Başarılarınızın devamını diler, yaptığınız harikulade yorumdan ötürü teşekkür ederim.
Saygılar :)

gül dedi ki...

tahin çok güzel bir lezzet, baklavalık yufkaylada pratik bir tarif deneyeceğim sağol canım...

FERZAN dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık,bitane aldım,sevgiler...:))

fashiONözge dedi ki...

yaaa bu blog niye bu kadar muhteşem,lezizzzz??
bak kıskanıyorummm :))

Mrsgul dedi ki...

tahinli yiyecekleri hep cok severim..deneyip ayinliycam.ellerine saglik..

garlutti dedi ki...

Hola desde VIGO ESPAÑA , es mi primera visita a tu blog y me aunto a seguirte , me encantan los dulces y recetas que haces por ser diferentes .Te invito a compartir mis recetas y blog .Saludos MARIMI

Bir Dilim Düş dedi ki...

Oofffff tahinli baklavaaaa!!! Nefisss hemen eve misafir çağırayım da deneyeyim yoksa bu saate kadar bütün rejim mahvolur :)))
Ellerine sağlık,
Sevgiler,
Evren

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

herkeze güzel yorumlarından dolayı tşk ederim. yorumlarınızı okudukça dahada mutlu oluyorum arkadaşlar :). sağolun.

garlutt: Hola, Esra. Principio mi blog me alegro que te guste, gracias por sus comentarios. He visitado tu blog y me gustó. Me encanta el dulce manera hermosa. Compartir agradables.

Unknown dedi ki...

merhaba arkadaşım,baklava harika olmuş.cuma gün misafirlerim için yapmayı düşünüyorum, malzemelerde 4 yufka demişsiniz yapılışını anlatırken 3 kat gibi anlatmışsınız.3 kattan mı yoksa 4 kattan mı yapılıyor aklıma takıldı.cevabınız için şimdiden teşekkür ederim,mutlu haftalar dilerim

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

Nazmiye: hatırlatmanız için teşekkür ederim. bazen eksik veya yanlış yazabiliriyoruz :),iyiki sizin gibi okuyucularım varda hatamı çabucak düzeltebiliyorum.tarifi düzenledim bakabilirsiniz,ve denemekten çekinmeyin kime ikram ettiysem tarifini almadan bırakmadı :).sevgiler.