İçecekler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
İçecekler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

11 Haziran 2011 Cumartesi

Gül Şerbeti

Sevgili ve çok değerli ziyaretçilerim.Bu son postum olabilir;o yüzden duygulanıyorum sanırım.Yani son derken ölüme gidiyor gibi bir cümle oldu galiba :).Tabi ki Biz ölüme gitmiyoruz,Ölümün bize gelmesini bekliyoruz .Her neyse gelelim maruzatımıza.Sevgili babam evde internetten pek hoşlanmıyor,kardeşimin oyun bağımlılığı yüzünden interneti kestiriyor.Ben artık her gün tek tek arkadaşlarım neler yapmış ,neler paylaşmış göremiyeceğim.:(ama belki arada bir başka yerlerden sizlere post ve yorum yazabilirim.hepiniz kendinize çok iyi bakın ,umarım yakın zamanda tekrar aranıza dönebilirim.Gelelim şerbetimize. Gülün en güzel zamanındayız.Muhakkak etraftan evimize bir  buket gül toplayıp getirenimiz vardır.Eğer getiren yoksa; üzülmüyoruz hanımlar,biz toplayıp kendimize hediye ediyor, relax oluyoruz:).Önce vazoda görüntüsüyle hayran kaldığımız güllerimize bol bol bakıp kokusunu bitirene kadar içimize çekiyoruz:).benim gibi çok koklayıp,sarılamayın daha çabuk kuruyor .Yaprakları dökülmeye başlayınca,şerbetini yaparakta hem israf olmamasını sağlıyoruz,hemde bu lezzetli ve nefis şerbetten mahrum kalmamış oluyoruz.Tadılması gereken güzel bir şerbet,tavsiye ederim.




 Malzemeler:
  2 su bardağı kokulu gül  yaprağı
   1 limonun suyu
   ¼ çay kaşığı limon tuzu
   Toz şeker (damak tadınıza göre miktarı ayarlıyabilirsiniz)

Gül yapraklarının beyaz kısımlarını kesin.daha sonra cam kavanoza önce gül yapraklarını ve üzerine limon tuzu, ve limon suyunu ilave edin.Daha üzerine 1 su bardağı su ekleyerek hafifçe karıştırın.1 hafta kadar bekledikten sonra 1 lt kadar soğuk su ve şeker ilave ederek servis yapın.

17 Mayıs 2011 Salı

Gelincik şerbeti


Herkeze günaydınlar ,sevgili ziyaretçilerim.4-5 ay önce bir ziyaretçim ; Antakya'da gelncik şerbeti içtiğini ve çok beğendiğini, tarifini vermemi istemişti.Henüz kış ayında olduğumuz için baharı bekleyip gelincikler açtığında yapacağımı söylemiştim.Malum bu aralar Kış ne gidiyor, nede kalıyor.Baharı tam anlamıyla yaşıyoruz bu günlerde .Az kaldı gelincik duasına çıkıcaktım ki; gelincikler dayanamadı halime açı verdi.:)Gelelim şerbetimize; gelincik şerbeti Osmanlı mutfağına ait ,ferahlatma amaçlı çok yapılan bir şerbetmiş.Rengi gördüğünüz gibi koyu kırmızı ve çok hoş duruyor,tadıda güzeldi.sulandırdıktan sonra bir kaç yaprak gül yaprağı ilave ederseniz gül aromasıda çok yakışıyor.Bu arada arka fondaki çiçeklerin şerbetle ne alakası var? derseniz,bende size hiç bir fikrim yok ,Anneciğimin çiçekleri bardakla uyum sağladığı için fon yaptım diyebilirim :).sevgiler..

2 su bardağı gelincik yaprağı
1 limonun suyu
Yarım çay kaşığı limon tuzu
Toz şeker(miktarı damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.)

Gelinciklerin sadece yapraklarını toplayın,pamuk toplar gibi baş kısmından çekin.daha sonra iç taraftaki siyah kısımları makasla kesin.Gelincik yapraklarını çok hırpalamadan su dolu bir kabın içine alın ,biraz su içinde bekletin(içinde böcek falan varsa su yüzüne çıkıyor).yıkayıp süzdürdükten sonra,1. Lt lik cam kavanoza ; önce gelincik yapraklarını alın,üzerine limon suyu ve limon tuzunuda ilave edin.1,5 su bardağı kadar suyuda ilave ederek biraz karıştırın,kavanozun kapağını sıkıca kapatın.4-5 gün ılık bir yerde bekletin.Rengi koyu kırmızı olmuş,ve yapraklarda beyaz olmuşsa, olmuş demektir.yaprakları süzgeçten geçirin şerbeti başka bir kaba alın.Üzerine istediğiniz miktarda şekeri ekleyip 1 lt kadar da su ilave edin,şeker eriyene kadar karıştın.Buzdolabında soğuduktan sonra servis yapın.Ben sulandırdıktan sonra içine 4-5 yaprak kadar gül yaprağı eklemiştim,hoş bir aroma vermişti tavsiye ederim.Şerbetimiz hazır.Afiyet olsun.