12 Ocak 2011 Çarşamba

Çikolata soslu Muffin




Bu muhteşem Muffinleri ,evde olmayan kakao ya borçluyum.Evde  kakao olsaydı,bu keki keşfetme şansımda olmazdı. Aslında niyetim brownie yapmaktı, yumurtaları çırpmaya başladığımda evde kakao olmadığını fark ettim. Kakao olmadığını görünce moralim bozuldu, o anda gözüm çekmecede duran hazır çikolatalı sosa çarptı,uzun bir süre bakıştıktan sonraJ aklıma bir fikir geldi.biraz tereddüt ederek 1 paket çikolata sosunu kattım malzeme listesine. J iyi ki katmışım .Tadına bakana kadar tereddüt ettim,ama baktıktan sonra iyi ki katmışım dedim. Herkes tarafından da çok beğenildi. Denemenizi tavsiye ederim ,kesinlikle pişman olmayacaksınız. İşte tarifimiz
Malzemeler:
1 paket hazır bitter çikolata sos
4 yumurta
2 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu ,1 paket vanilya
1 çay kaşığı karbonat
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı vişne suyu
 Sos için:
2 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı şeker
2 çorba  kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı nişasta
80 gr bitter çikolata
(Hazır bitter çikolata sosta kullanabilirsiniz)
Yapılışı:
1.Yumurtaları şekerle birlikte köpürene kadar çırpın.                                      
2.Yumurtalı karışıma sıvıyağ  ve süt ilave edip çırpmaya devam edin.
3.Ayri bir kapta; un, kabartma tozu,karbonat,vanilya, ve 1 paket hazır  çikolata sosunu eleyin.
4.Elediğiniz unlu karışımı, yumurtalı karışıma azar azar ekleyin.
5.yarım çay bardağı doğranmış fındığa biraz un ekleyip karıştırın,hamura ekleyin. Kaşıkla karıştırın.
6 .Muffin kalıplarına kağıt kalıpları yerleştirin ,hamuru kaşıkla doldurun .160 derecelik fırında keki pişirin .pişip pişmediğini anlamak için kürdan testi yapın.
7. Sosu hazırlayın. kaynamaya başlayınca çikolatayı ekleyip kaşıkla karıştırarak eritin,soğumaya bırakın.
8.Fırından çıkardığınız muffinleri 5 dk bekletin ,daha sonra üzerlerine 1 su bardağı vişne suyunu paylaştırın.
9. Muffinlerin üst kısmını çikolata sosuna  batırın ,servis tabağına alın.Ben üzerine antep fıstığı serptim, siz istediğiniz şekilde servis yapabilirsiniz.Afiyet olsun..

24 yorum:

Adsız dedi ki...

esra hanım bu nasıl muhteşem bir görüntüdür resmen bayıldım olsada yesekk :) en yakın zamanda deniyecem listeye alındı

Adsız dedi ki...

çok ilginç ve güzel bir fikir gibi geliyor, keke çikolata sosu katmak :) merak ettim şimdi bende yapmalıyım .esracım bir sorum olacak vişne suyu kekte nasıl bir tad bırakıyor ?çok yoğun damağa geliyormu tadı? ben vişneyi pek sevmemde kekte nasıl olur bilemiyorum..

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

hayır yoğun bir tad bırakmıyor, browni tadı veriyor. deneyin bence bu tür keklere vişne suyu hep yakışır. damağa aykırı bir tad gelmiyor aksine keki tamamlıyor.

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık denedim hafif ve lezzetli bir kek oldu teşekkürler..

CANBOGAZDAN dedi ki...

Nasil guzel gorunuyorlar tam yeme de yaninda yat :) Ellerinize saglik. Sevgiler...

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

Cafe Portakal: deneyip beğenmene sevindim canım.afiyetler olsun .sevgiler:).

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

blogunu izlemeye alamadım cnm istersen şu sorgulamaları kaldır:) ben defalarca denedim ama hep hata veriyor:(

Adsız dedi ki...

anlamadığım şey, ben 2 tane mi çikolata sosu alıcam şimdi..

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

Adsız merhaba.adınızı yazsaydınız adınızla hitap etmek daha iyi olurdu.evt bu kekte 2 paket hazır çikolata sos var.ben bir paketi kekin içerisine,1 paketide kekin üzerine döküyorum.kendi evinizdede üstüne sos hazırlayıp dökebilirsiniz.ama hazır dr oetker çikolata soslarda hem pratik hem lezzetli oluyor.muffin şeklinde yapmak biraz oyalıyor,kare borcama aynı malzemeyi döküp kare dilimler şeklinde de çok güzel oluyor.umarım yardımcı olabilmişimdir.

dilek dedi ki...

Uzerine cikolata sosu dokmeden bile yumusacik ve islak bir kek oluyor.tarif icin tesekkurler :-)

Adsız dedi ki...

Merhaba gercekten muhtesem.gozukuyor sadece su kismini pek anlamadim..

3 .Ayri bir kapta; un, kabartma tozu,karbonat,vanilya, ve 1 paket hazır  çikolata sosunu eleyin..

-Burda hazir cikolata sosunu ekleyin derken nasil.eklemeliyim? Toz olarakmi? Yoksa sos haline getirdikten sonrami?

Adsız dedi ki...

Merhaba gercekten muhtesem.gozukuyor sadece su kismini pek anlamadim..

3 .Ayri bir kapta; un, kabartma tozu,karbonat,vanilya, ve 1 paket hazır  çikolata sosunu eleyin..

-Burda hazir cikolata sosunu ekleyin derken nasil.eklemeliyim? Toz olarakmi? Yoksa sos haline getirdikten sonrami?

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

merhaba adsız kullanıcı.sorunuza biraz geç cvp veriyorum kusura bakmayın :).hazır çikolata sosunu toz halinde eliyoruz .sonunda süzgeçte sadece şeker taneleri kalıyor onuda yumurtalı karışımda güzelce çırptıktan sonra unlu karışımı yumurtalı karışıma ilave ediyoruz.umarım açıklayıcı anlatabilmişimdir.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

dilek: deneyip beğenmene sevindim .benim en favori kek tarifimdir.tadına bakıpta tarifini almayan kalmadı diyebilirim.

zeynep dedi ki...

hazır paketlerdeki şekerli vişne suyundanmı kullanıcaz mesela dimes gibi?

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

evet 200 ml lik küçük paketlerden alabilirsin.çok nemli keklerden hoşlanmıyorsan paketin yarısını kullanabilirsin.

Adsız dedi ki...

üzeri için hazır bitter çikolatalı sos dökersek mesela yarım paketini tam malzeme sütlemi yapmalıyız,sizin üzerine döktüğünüz sos akışkan değilmi,çikolata sosu biraz yoğun oluyor onu çekmez diye düşünüyorum ama?

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

1 paketin tamamını yapıyoruz süt oranıda paketin arkasında yazanı uyguluyoruz.sosu pişirirken koyulaşmaya başlayınca çok kaynatmadan ocağı kapatın.bu keki kare borcamda yaptığınızda görüntü olarakta çok güzel oluyor ,sosu etrafa yayılmadan içine güzelce alıyor.size tavsiyem keki kare borcamda yapın ,ve yaptıktan sonra en az 5 saat kadar oda sıcaklığında dinlendirin daha lezzetli oluyor ve sosu tamamen çekniş oluyor.

Adsız dedi ki...

kk sıcakkenmi üzerinin sosunu dökücez?
üzerinin sosuda sıcak olcakmı?

Adsız dedi ki...

kk sıcakkenmi üzerinin sosunu dökücez?
üzerinin sosuda sıcak olcakmı?

Adsız dedi ki...

kk sıcakkenmi üzerinin sosunu dökücez?
üzerinin sosuda sıcak olcakmı?

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

ADSIZ KULLANICI:kek fırından çıktıktan 5 dakika sonra borcamda yaptıysanız önce dilimleyip sonra sosu ılık olarak kekin üzerine döküyoruz.sos soğuduktan sonra katılaşıyor eğer katılaşmışsa biraz süt ilave ederek sosu akışkan bir kıvama getirmemiz lazım.aksi taktirde kek sosu içine çekmez kuru kalır.

emel dedi ki...

Kekin icerisine en son olarak sivi cikolata sosu koysak olurmu..

Ümmügülsüm kamil dedi ki...

Şu an fırında 3 yaşındaki oğlum heyecanla beklemede...bu arada dr.oetker toz karısimi un karışımına kattım üzerine hazır olan sosu kullanıcam umarım yanlış olmamıştır.