10 Ocak 2011 Pazartesi

Kerebiç


Kerebiç Mersin yöresine ait biraz da ramazan ayıyla özdeşleşmiş, hem tatlı ,hemde  kurabiye çeşididir.genelde Ramazan ayında  yapılıyor ve tüketiliyor. Beyaz bir köpüğün içinde servis edilen, içi fıstık veya ceviz dolu, içli köfte şeklinde oldukça lezzetli  değişik bir tatlı. Beyaz köpüğünün elde edilişi: Çöven kökünün bir gün ıslatılıp bekletilmesinden ve devamlı kaynatılmasından elde edilen beyaz köpük, başka bir kaba alınır. Şekerle karıştırılarak çırpılır ve böylece kerebicin beyaz köpüğü elde edilmiş olur.biz köpük almayı unuttuk,ben  pudra şekeri serperek servis yaptım. ama siz alabiliyorsanız köpükle deneyin derim.biz kerebici zeytin yağı ile yapıyoruz,hem daha sağlıklı oluyor ,hemde ağızda dağılan bir dokuya sahip oluyor .ama siz isterseniz sıvıyağ  veya margarin kullanarakta  yapabilirsiniz..
Malzemeler:
1 su bardağı zeytin yağı 
1 su bardağı fındık yağı
1 su bardağı su
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un
İç harcı:
2 su bardağı dövülmüş ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın , 2 yemek kaşığı toz şeker
Yapılışı: Öncelikle Sıvı  malzemelerin hepsini  karıştırın .unu azar azar ekleyin .kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin.Kalıbınızın büyüklüğüne göre hamurdan parçalar alın.içli köfte gibi, hamuru elinizde açın.1 tatlı kaşığı kadar iç harcını koyup yuvarlayın,kalıba basın .kalıptan çıkardığınız kerebiç leri fırın tepsinize dizin. 170 derecelik fırında çok kızarmadan ,kurabiye kıvamında pişirin. Soğuduktan sonra servis tabağına alıp,varsa köpük ile ,yoksa  üzerine pudra şekeri serperek  servis yapın .
 
















9 yorum:

Adsız dedi ki...

esracım muhteşemsin çok güzel olmuş ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

merhaba esra hanım ben özllem.blogunuzu bugün keşfettim ve 1 saati geçti hala bakıyorum tarifleriniz çok güzel duruyo denemeye deyer,yazılarınızda da babanızdan annenizden söz ediyorsunuz aynı evde yaşadığınıza göre bekarsınız galiba maşallah bu kadar becerikli bir kızı kaçırmamak lazım .:)))

Kız Kardeş Derya dedi ki...

Aaa Kerebiç :) Neden mi bu kadar şaşırdım nişanlım İskenderunlu ve bunu köpüğe batırarak yemeği çok severim.. Tarifini bulmak çok makbule geçti.. Ve çok özledim kerebiç yemeği. Sevgiler..

SACİDE dedi ki...

Esra'cım aramıza hoşgeldin canım,bloğunu inceledim yaptığın herşey çok güzel ellerine sağlık,sevgiyle kal.

Hatay Sofrası dedi ki...

Su kıyırlığını alırmı kıtır kıtırmı olur yoksa

Şenay dedi ki...

Su koyunca kuru oluyor diyorlar öylemi?Kıyır kıyır olsun istiyorum da en güzel kerebiç resmi bu goooglede:)

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

kıyır kıyır ağızda dağılan güzel bir hamur oluyor.annem yıllardır yapar ve tarif isteyen çok oldu.:)rahat olun hamurda problem yok.

Hatay Sofrası(Şenay) dedi ki...

Saol canım denicem geri dönerim sana yaptıktan sonra;)

Şenay dedi ki...

Tarifi denedim cmm kıyır güzel oldu içine 2 kasık seker koydum az geldi rabi üstüne pudra şekeri serptim ama köpükle de cok guzel olur