15 Mayıs 2012 Salı

Yeşil ceviz reçeli




Ben geldimmm!! ben geldimmm !!J.biliyorum biraz geciktim,ama artık bahanelerden sıyrılıp blogumla biraz ilgilenmem gerekiyor.ne kadar çok etkinlik kaçırmışım,davet eden arkadaşlarıma çok teşekkür ederim;her ne kadar katılma şerefine nail olamasamdaL.arkadaşlarımın bloglarını tek tek gezip son güncellenmiş postları okuma zamanım çoktan geldi,geçiyor bile..şimdii geldik benim ceviz reçeli maceramın son noktasına.öyle ani karar verdim ki ceviz reçeli yapmaya;hayatımda topladığım en hızlı cevizlerle 1 kavanoz dolusu  miss  gibi reçelim oldu.şimdii efendim, biz anne annemlerin eski evinin önünden arabayla geçerken,oradaki bakkala uğramaya karar verdik.tabi eski ev derken ,ev hala bize ait,sadece oturulmuyor.ahali  bakkala girdiği esnada;bende kapının önündeki ceviz ağacına kısa bir bakış attım,sonra elime bir poşet alıp arabadan atladımJ),ahali bakkaldan çıkana kadar, tam 45 tane ceviz topladım.daha sonra gözüm arkada kalarak ağaçla vedalaştım.tabi arabada haloşlarımada reçeli yaptığımda hepsine tattıracağıma dair söz vermeyide ihmal etmedim.bu arada bu reçeli yapmak için, cevizlerin henüz ham olması gerekiyor.yani mayısın sonu,haziranın başına kadar toplayabildiğimiz kadar ceviz toplayıp, arkamıza bakmadan kaçıyoruzJ.7 günlük tatlandırma aşamasından sonra;bugün sabırsızlıkla reçeli pişirdim,dumanı üzerindeyken bloguma gönderiyorum,bütün ziyaretçilerime iyi akşamlar diliyorum..

Malzemeler
50 tane yeşil ham ceviz
1 kg toz şeker (ben 1 kg dan 1 bardak eksik kullandım)
2 su bardağı su(ben 2,5 kullandım)
Yarım limonun suyu
10 tane kadar karanfil

Kireç kaymağı için malzemeler
500 gr sönmemiş kireç
10 lt su

Kireç kaymağının yapılışı:
Sönmemiş kireci derin bir kaba alıyoruz.üzerine su ilave ederek yavaş bir şekilde karıştırıyoruz.
Kirecin dibe çökmesi için 1 gece bekletiyoruz,ertesi gün dikkatlice suyunu süzüyoruz.kireçli kısmı atıyoruz,elde edilen suyu kireç kaymağı olarak kullanıyoruz.
Ceviz reçelinin yapılışı:
1.cevizlerin kabuklarını bıçağın ters tarafıyla sıyırabilir,veya çok ince bir şekilde soyabilirsiniz.
2.cevizleri soyduktan sonra büyük bir kaba alıyoruz,ağzına kadar su  dolduyoruz.bir hafta boyunca günde 2,veya 3 defa olmak üzere suyunu değiştiriyoruz.(suyu ne kadar çok değiştirirseniz ,tatlanma süreci o kadar hızlı olur)
3.1 hafta sonra cevizleri 1 gün kadar kadar kireç suyunda  bekletiyoruz.
4.iyice yıkayıp kireçten arınmasını sağlıyoruz,cevizlerin üzerine çatal ile delikler açıyoruz.
5.tencerede su kaynatıyoruz,cevizler 5 dakika kaynadıktan sonra suyu döküp,soğuk sudan geçirip,tekrar kaynatıyoruz.bu işlemi 3 defa yapmanız yeterli
6.son olarak Cevizleri kaynar suya atarak yaklaşık yarım saat kaynatıp,yumuşamasını sağlıyoruz.
7.şerbeti 1 kg şeker ,2 su bardağı su ile yapıyoruz.şerbet kaynama başlayınca,içine cevizleri ve karanfilleri atın.
8. reçel kıvamına gelinceye kadar pişiriyoruz.son olarak limon suyunuda ekleyip,5 dakika kadar kaynatıyoruz,kavanozlara alıp soğumaya bırakıyoruz.işte bittiii!!!:)).zahmetli ama değerli bir kavanoz reçelimiz oluyor.(bu arada reçeli buzdolabında değil,oda sıcaklığında muhafaza ediyoruz.Afiyet olsun.

31 yorum:

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Esraa özledim seni
ama reçel nefis görünüyor çok severim ceviz reçelini ama yapması zahmetli diye yapamıyorum
ellerine sağlık afiyetle yemeni dilerim tabi benim yerime de ye :)

ÖZLEMCE dedi ki...

ay ay geçen gün dışarda brunca gşttşk ve orda yedım bu reçelden harikaydı,bayıldım...ellerinize sağlık...

zeymurancafe dedi ki...

yapımı ugrastırıcı gıbı geldı bana yıne de yapmak ısterdım ama ham cevızı bulmam da ımkansız gıbı gorunuyor ellerıne sağlık canım cok guzel gorunuyor benım yerıme de ekmegıne sür ye:)

MAZES dedi ki...

bir gün olmamış ceviz bulursam yapmak istiyorum,keşke pazarlarda satsalar ,tadını çok merak ediyorum .

hobivakti dedi ki...

Canım reçel istedi :)

Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

marifet ellerimizde dedi ki...

OOO TAMDA ZAMANIII ELLERINE SAGLIK CANIM

Duygu dedi ki...

Hosgeldim Esracim, ozlettin kendini yine. recel cok guzel ama bayagi zahmetli gozukuyor. Ellerine saglik...

Tarif diyarı dedi ki...

ceviz reçelini bi arkadaşda yemiştim güzel bir reçel ama yapımı biraz zahmetli geldi bana
ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

siyah kuğu dedi ki...

Görütü süper, tadı için yemem lazım:)) öyle karar veririm:),ellerine sağlık,sevgiler.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

çok severim ellerine sağlık canım harika olmuş aldım
:)))

pasta köşesi dedi ki...

ceviz delisi biri olarak bunu ilk defa gördüm utandım şimdi kendimden:(
nasıl böyle bir lezzeti bilmem:)
çok merak ettim,ellerine sağlık...
fotoğraflar çok güzel..

Armina dedi ki...

Hiç denemedim ama enfes bir görüntüsü var ellerine sağlık canım.

durutarifler dedi ki...

Uğramışsınız gerçekten
Ama deyiyor değil mi
Görüntü harika
Ellerinize sağlık
Sevgiler

belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

ELINE SAĞLIK CANIM CEVIZIN TAM ZAMANI AFIYETLE YE

Gurme Şirine dedi ki...

reçeliniz harika görünüyor...
ellerinize sağlık...
sizi izlemeye aldım...
sizde beni izlemeye alırsanız sevinirim...
kocaman sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Çok severim ama o cevizleri bulmak ve yapmak çok zor. Nefis olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

ilhan dedi ki...

Hayatında hiç ağacında cevizi görmeyen biri olarak bu reçeli yapmam da olanaksız. Ama yedim. Bazı restaurantlarda yemek sonrası tatlı diye satıyorlar. Çok emek vermişsiniz. Ellerinize sağlık.

morpuanlıpembeçorap dedi ki...

merhaba yazdıklarınızı takip ediyorum siz de beni eklemek istermisiniz?:)

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bir kıbrıs bir de hatay çok güzel bilir bu reçeli ...ellerinize sağlık enfes görünüyor....

Kafe de Mola dedi ki...

Canım ellerinize sağlık.Ben hiç yemedim ceviz reçeli,merak ediyorum ama.Yapılışıda çok zor,işin içinde kireç olunca insan kaçınıyor bilmediği ,için.
Birde Hatayda yaşıyormuşsunuz ben Dörtyoldayım.Bir gün ortada biryerlerde buluşuruz belki Hataylı bloggerlar olarak:)
Afiyet olsun.

Endüstriyel Mutfak dedi ki...

Çok güzel bir şey ortaya çıkmış, ellerinize sağlık, başarınızın devamanı dilerim...

Nurşen Aksoy dedi ki...

merhaba Esracım..Komşu sayılırız bende Adanada oturuyorum...blogunu çok beğendim,tariflerin çok hoş..ceviz reçeli yapmayı hiç denemedim..seninki süper olmuş ellerine sağlık..seni artık takipteyim..tanışmaya banada beklerim..sevgilerimle nurşen.nurlumutfakta.blogspot.com

HULYA dedi ki...

Bu reçeli görünce yorum yazamadan geçemedim.Kıbrıs'ta buna "ceviz macunu" denir yapımı oldukça külfetli olduğu için hiç denemedim ama annem çok yapardı eskiden ve çok severim.Ellerinize sağlık...

Saliş Butik Pasta dedi ki...

Ay herkezler biliyor ben nasil eksik kalmışım ilk defa gördüm yapmaya kalkışmam kireç mireç ayarını kaçırırım ama bulursam mutlaka alıp tadına bakacağım ellerinize sağlik

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

ANTPASTA :Bence püf noktalarına dikkat edince ev yapımı dışarıda satılandan daha güzel oluyor.yemeye doyamıyorsun,daha hafif oluyor :)

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bomba bir tarif olmuş, ellerinize sağlık....

HatayStore.com dedi ki...

Ev yapımı doğal ceviz reçelini internetten almak isterseniz http://www.hataystore.com/Ceviz-Receli-1-Kg,PR-19.html

Ceviz Hane dedi ki...

Merhaba,
Oldukca mesakatli bir ise girismissiniz bizim gibi. bizde kendimiz yapiyoruz ceviz recelini yada macununu.
Hatay`li misiniz?

Unknown dedi ki...

Cevizleri kargalar toplamadan ben topladim...bahcelerde salkim gibi..ve tarifleri inceledim..kolay degil..kirec zorunlumu?neden kirec?yarin basliyorum..cok seviyorim ve kendi uretimimi yapmak en buyuk zevkim...

Unknown dedi ki...

Merhaba yol kenarindaki ceviz agaclarindan kargalar toplamadan ben.topladim.yarin isleme sizin tarifinizle basliyorum..bakalimnasil olacak..acaba kirec sart mi bu recelin tapiminda?♥♥♥♥

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

tayman ulviye tursin :kireç şart çünkü ben ilk yaptıgımda kireç kullanmadan yaptım kıyır kıyır kabak tatlısı kıvamında olmadı çok yumuşak oldu ben o halini sevmedim püf noktalardan biride kireç kaymagı tabi