14 Ocak 2011 Cuma

Antep fıstıklı, Kuru Baklava


Yapımı pratik,lezzeti mükemmel .Şerbetli baklavaya  göre daha hafif bir tarif.genelde sitelerde tahinli yapıldığını gördüm .ben antep fıstıklıda yaptım ,çok güzel oldu .denemeye kesinlikle değer diyorum .ben size 1  rulonun nasıl yapıldığını anlatacağım, siz ne kadar baklavanız olsun istiyorsanız bu teknikle istediğiniz miktarda yapın.




MALZEMELER
3  tane baklavalık hazır yufka
3-4 yemek kaşığı erimiş tereyağ
3-4 yemek kaşığı Antep fıstığı
3 silme  yemek kaşığı pudra 

üzeri için; pudra şekeri


YAPILIŞI
Birinci yufkayı  tezgaha yayın üzerine slikon fırçayla  tereyağ sürün, bunun üzerine ikinci yufka serilir ve bunun da üzerine yağ sürülür. Üçüncü yufka da  yağlanır. üçüncü Yufkanın üzerini tamamen kaplayacak şekilde 3 yemek kaşığı  pudra şekeri, ve 4 yemek  kaşığı kadar çekilmiş Antep fıstığı serpin..
Bu kat kat yufka çok sıkı olmayacak şekilde rulo haline getirilir,   baklava dilimi şeklinde kesilir.ne kadar istiyorsanız baklavanız olsun istiyorsanız  bu işleme devam edin ,miktarını siz ayarlayın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilerek üzerlerine erimiş tereyağ sürülür, 160 derecede üstü hafif pembeleşene kadar pişirilir. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpilir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK HEMŞERİM...

Adsız dedi ki...

ay süper görünüyorr yapımıda pratik gibi ellerinize sağlıkk