6 Eylül 2012 Perşembe

Kuş üzümlü fıstıklı kurabiye



   Herkeze gönülden Selamlar sevgili dostlarım.nasılsınız bakalım??.blog arkadaşlarım beni blogumla ilginlenmeyi biraz aksatıyorum diye artık ziyaret etmez oldular sanırım :(.bende suçsuz oldugumu savunmuyorum zaten ama bilinçli olan bişey değil.2012 yılı başlı başına benim için hayatımda büyük değişiklikler getirdi.ruhum,bedenim,beynim büyük bir savaştan çıkmış gibi yorgun ve bitkin.durumumdan şikayetçi değilim ,Allah tan gelen herşeye razıyım elhamdulillah.fakat eskisi gibi dikkatimi veremiyorum hiç birşeye.bunun yanında nur topu gibi bir unutkanlık kazandım.mesela örnek olarak 2 gün önce en son 4 tepsi tuzlu pastayı ard arda yakınca Valide isyan bayrağını çekti tabi.Anneminde nur topu gibi bir leylası oldu fenamı :).tabi yandı dediysem kızarmışın 2 derece yanıgı gibi falan.yenmeyecek şekilde değil en azından.tabi tuzlu pastalarda hemen paketlenip yurtta küçük emrah kıvamında takılan kardeşe gönderildi :).kıymete girdimi derseniz;elbette girdi kardeşim çok teşekkür ettii.ablasının kuzusu çok gönlü engindir kızarmış falan dinlemeden ziyan etmez yer:).gelelim bu güzel lezzetli kurabiyelere.kardeşimin yurttaki halini görünce abla gönlü el vermedi ona özel bişeyler yapayım dedim.önce onun çok sevdiği evin fenomenleşmiş olan çikolata soslu kekten yaptım.kurabiye olarakta evdeki malzemeye en uygun bu kurabiye tarifini yeşil kivi'den bulup yaptım.bir daha olsa birdaha yaparım pişman değilimm :).tarif gözde kurabiyeler listesine girdi bile.tarifi aynen seçil hanımdan aldıgım gibi aktarıyorum.

  • Malzemeler
  • 4 tane yumurta (birinin sarısını üzeri için ayırın)
  • 4 fincan kuş üzümü
  • 3 fincan  pudra şekeri
  • 250 gram tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
  • 2 fincan zeytinyağı
  • 2 fincan antep fıstığı
  • 1′er paket kabartma tozu ,vanilya
  • Aldığı kadar un
YAPILIŞI:

  1. Bir yumurta sarısını ayırın, kuş üzümü, antep fıstığı ve un hariç tüm malzemeyi karıştırma kabına alıp güzelce karıştırın.
  2. Unu yavaş yavaş ekleyin ve bir taraftanda hamuru karıştırın. Elinize yapışmayana kadar un ekleyip yumuşak bir hamur elde edin.
  3. Kuş üzümü ve fıstıkları hamura ilave edip tekrar karıştırın.
  4. ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın, yağlı kağıt serilmiş tepsiye kurabiyeleri yerleştirin.
  5. Yumurta sarısı sürün ve 180 dereceli, önceden ısınmış fırında kurabiyeler kızarana kadar pişirin.

7 yorum:

nursen aksoy dedi ki...

Ellerine sağlık nefis bir çay kurabiyesi olmuş..en yakın zamanda bende deneyeceğim..sevgiler..

Fatma dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor arada böyle kazalar oluyor napalım can sağolsun :)sevgiler:)

hilal hanım dedi ki...

nefis görüntü ellerinize sağlık sevgiler

hilal hanım dedi ki...

nefis görüntü ellerinize sağlık sevgiler

HULYA dedi ki...

Görüntü muhteşem.eminim tadları da öyledir.Ellerinize sağlık.)

Adsız dedi ki...

esracım özledik seni ne zamanlardır aksatıyorsun blogunu.bloguna bayılıyorum girdiğim zaman çıkamıyorum resmen.foto çekimlerin o lezzetli yemeklerin pastaların maşallah.kocanı şimdiden kıskandımm ya :)). eda.

mehtap dedi ki...

mutfağını çok beğendim ..Sevgiler...