22 Şubat 2011 Salı

Mantarlı, Patates salatası


Herkeze Günaydınlar arkadaşlarım.Dün sevgili cafe pepela arkadaşımızdan gelen ''dua edin'' başlıklı maili  okudum,gerçekten çok üzüldüm.arkadaşımız libyada yaşıyordu, malum bu aralar libyada neler olduğunu biliyoruz. çok zor durumda olduklarını, ve sürekli kaçmak zorunda kaldıklarını, duaya ihtiyacı olduğunu yazmış.Allah ' ona ve onun gibi zor durumda olan bütün  kardeşlerimize,  zarar ziyan verdirtmeden ülkemize gelmelerini nasip eder inş.Dualarımız onlarla.Bugün güzel bir salata tarifi paylaşmak istiyorum.Mantardan hoşlanmayan biri olarak, bu salata favori salatam oldu diyebilirim. Bu aralar mutfakta yeni yeni denemeler  yapıyorum ,çıkan sonuçlar gerçekten istediğim gibi olduğu için,haliyle  mutlu oluyorum. Bu salata; ondan bundan diyerek, karıştırıp bulduğum ve herkes tarafından beğenilen bir tarif oldu. İlk yaparken Annem :‘’ kızım ne gerek var salata yapma, öbür ikramlar çok zaten, yenmez kalır sonra ‘’ demişti . tabi sonradan  salatadan eser kalmayınca ,Annem:  ‘’ kızım keşke biraz daha fazla yapsaydın yetmedi  görüyormusun  aaa  ‘’ dedi:D. Yıldızlı salatalar kategorisine girmeyi hak eden salatamın işte tarifi.
Malzemeler:
5 adet haşlanmış patates
500 gr mantar
4 yaprak marul
1 demet maydanoz
1 çay bardağı konserve mısır
1 adet büyük boy limonun  suyu
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 adet kuru soğan


1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon


kornişon turşu


        Yapılışı:
1.     Mantarlar güzelce yıkanıp 2 saat kadar limonlu suyun içinde bekletilir. Daha sonra kalın kalın doğrayın.tencereye bir miktar su koyulur içine yarın limon sıkılır.su kaynamaya başlayınca mantarlar kaynayan suyun içine atılır ,haşlanır.
2.       Haşlanmış patatesler karıştırma kabına doğranır.üzerine 1 demet maydanoz ,ve mısır ilave  edilir.
3.       1 adet kuru soğan doğranır. üzerine kimyon,  pul biber, karabiber,  tuz eklenerek ovalayarak karıştırılır ,patateslerin üzerine ilave edilir.
4.       Haşlanmış mantarlar soğuk su ile yıkanır,patatesli karışıma ilave edilir.üzerine yarım çay bardağı sıvıyağ,ve limon suyu  ilave edilir.hepsi güzelce harmanlanır. Servis yapılır.

16 yorum:

minimutfaktan dedi ki...

Arkadaşım hızına yetişilmiyor maaşallah, çok güzel bir fikir mantarlı patates salatası bayıldım, ellerine sağlık

yedirenk dedi ki...

Canım ilk başta cafe papela için dualarına katılıyorum.Salatana gelincede gerçekten farklı bir lezzet olmuş,denemeye değer görünüyor.Ellerine sağlık...

Yeşim dedi ki...

Ellerine sağlık Esra salata olurda yenmezmi hiç:)Rabbim pepela ve orada yaşayan herkesn yardımcısı olsun.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ellerine sağlık Esracım

mutfagabuyrun dedi ki...

mantar yemiyorum ama patates salatasını çok severim.ellerine sağlık canım.sevgiler.

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık canım nefis gözüküyor...
havaalanına ulaşamamışlar mı acaba... en kısa zamanda iyi haberlerini almak umuduyla..
sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

fikir harika.patates salatasını hrekes sever ama benim gibi içine mantar girdimi daha çok sevilir:)
ellerine sağlık

Sihem Tachouli / Yaşam Stil dedi ki...

Mantarı da patates salatasını da çokseviyorum hoş bir karışım olmuş...

Tümay Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık çok lezzetli gözüküyor.

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım har,ika patates ve mantar iyi fikir ellerinize sağlık

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nefis olmuş Esra'cığım. patates ve mantar müthiş olmuştur eminim. Ellerine sağlık, sevgiler.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

yaniii ;) gercektende enfess görünüyor!

pepelamizada cok gecmisler olsun, Rabbim dualarimizi kabul etti! Kurtuldu sükürler olsun!

sicacik sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

canımm salatan harila ellerine sağlık..
sevgili kelebeğimiz için kalplerimiz hep bir..
inşallah vatana dönecekler sağsalim..
öpüyorum Esracım..

Hayatın Tatları dedi ki...

bende mantar pek sesvmiyorum ama çorbasına bayılıyorum mesela. Salatada da deniycem ...

Banu dedi ki...

Esra Hanım merhaba:)) Bloguma yaptığınız ziyaret ve yorumlar için çok teşekkür ederim... Sizi bu okyonusda bulmak çok güzel nefis tarifleriniz emekleriniz var ellerinize sağlık. Çikolatalı top keklere bittim. Birazda bir tur daha atacağım bloğunuzda. Salatada nefis görünüyor...
Sevgili Pepelam Allaha emanet olsun dualrım onunla...
Canım daha sık görüşmek için seni izlemeye aldım sende beni izlmeye alırsan sevinirim. sevgilerimle...
Not: Burcun nedir? Teraziye benzettim bende teraziyimde:))

anneanneninemekleri dedi ki...

BLOĞUMDA ÖDÜLÜN VAR ALIRSAN SEVİNİRİM.