24 Aralık 2010 Cuma

Pudingli kek



bu değişik ve  güzel keki sevgili hünerli bayan, müge ablanın blogunda görüp yapılacaklar listesine eklemiştim .ve denedim .bir kaç değişiklik yaptım ben tariften ayrı üzerine sos yapıp döktüm bu haliylede
browniyi andırıyor tavsiye ederim. lezzetli ve yumuşacık keklerim oldu .teşşekkürler  müge abla.orjinal tarif  . 
         Malzemeler
  • 4 Adet (orta boy) Yumurta
  • 1 Su Bardağı (200 gr.) Toz Şeker
  • 1 Su Bardağı (200 ml.) Süt ya da Yoğurt (her iki şekilde de güzel oluyor)
  • 1 Su Bardağı (200 ml.) Sıvı Yağ (tercihen Fındık Yağı)
  • 2 Su Bardağı (250 gr.) Un
  • 1 Paket Kakaolu Puding(ben içim kakaolu fındıklı puding kullandım)
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat (ben ekledim )
        sos için :1 su bardağı süt,2 çorba kaşığı kakao,1 tatlı kaşığı nişasta ,yarım çay bardağı şeker
Yapılışı
  • Oda sıcaklığındaki yumurtaları, şekerle, şeker tamamen eriyip, karışım mayonez kıvamına gelinceye kadar çırpın.
  • Süt (ya da yoğurdu) ekleyin, biraz daha çırpın.
  • Sıvı yağı ekleyin, biraz daha çırpın.
  • Ayrı bir kaba, un, kabartma tozu ve pudingi birlikte eleyin.
  • Unlu karışımı, sıvı karışıma ekleyin ve çok az daha çırpın.
  • 25x25 cm. civarında kare bir borcamın, tabanına yağlı kağıt serin. Karışımı boşaltın.
  • Önceden ısınmış, 180 derece fırında, 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
  • ılık kekin üzerine soğuk sosu dökün. afiyet olsun.

Hiç yorum yok: