4 Şubat 2011 Cuma

Meyveli,Fındıklı pasta


Sedef yengemin tarifi, bu nefis yaş pasta hepimiz tarafından 10 puan aldı. dayımın neden bu kadar hızla kilo aldığını anlıyorum sanırım .J insanın böyle becerikli eşi olunca formda kalmasıda hayal oluyordur.ellerine sağlık yengecim.
Kek için:
4 yumurta
4 kahve fincanı toz şeker
4 kahve fincanı un
1 adet portakal veya limon kabuğu rendesi
1 yemek kaşığı nişasta
1 paket kabartma tozu ,1 paket vanilya

Krema:
1 paket hazır muzlu puding
4 su bardağı süt
2 yemek kaşığı nişasta

Üzerini kaplama ve süslemek için :
2 adet kivi
2 adet muz
1 adet çilek
4  yemek kaşığı ince çekilmiş fındık
1 paket krem şanti
1 su bardağı soğuk süt

Yapılışı:
1.Yumurta sarıları ve akları ayrılır .aklarını köpürene kadar çırpın.sarılarını şekerle birlikte krema kıvamına gelene kadar çırpın. un,vanilya,nişasta  ve kabartma tozunu eleyerek yavaş yavaş karışıma ekleyin .daha sonra beyazları sarılı karışıma ekleyin. vanilya limon veya portakal kabuğu rendesini ekleyin karıştırın .22 veya 24 cmlik kelepçeli kek kalıbına hamuru boşaltın 170 derecelik fırında pişirin,pişip pişmediğini anlamak için kürdan testi yapın.
2. Krema için: puding in toz haline 2 yemek kaşığı nişasta ekleyin,karıştırın.daha sonra süt ilave edin pişirmeye alın.koyulaştıktan sonra altını kapatın .50 gr margarin ekleyip soğumasını bekleyin.


3.Fırından çıkardığınız keki nemli bir havlunun üzerine alın,ılımasını bekleyin.daha sonra keki 3 e bölün.en alt katına krema sürün ,üzerine 1 yemek kaşığı fındık serpin.diğer katlarada aynı işlemi yapın .keki buzdolabında soğumaya bırakın.


5.Soğuyan keki krem şanti ile kaplayın,üzerine fındık serpin.meyvelerle süsleyin.Afiyet olsun.


18 yorum:

yedirenk dedi ki...

Pastanız çok albenili güzel görünüyor,eminim lezzetide öyledir.Ellerinize sağlık.Sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

hımmmmm ellerine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

pasta çok güzel görünüyor arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım emeğine ve yüreğine sağlık harika bir pasta yapmışsın sevgilerimle iyi geceler

asuman dedi ki...

dilimlemeye kıydınızmı sonra merak ettim keşke birde dilimlenmiş olarak resimleseydiniz.ellerinize sağlık bende pasta yemeyı coook sevenlerdenım

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

sedef yengecinin ellerine emegine saglik pastasi müthis görünyor! sanada paylasimin icin tesekkürler canim!
cici sevgiler

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

asuman: evet dilimlenmiş halinide çekecektim ki biraz geç aklıma geldi,yetişemedim canım :).ortam kalabalık olduğu için pasta bir anda bitti :)

Hamarat Hatun dedi ki...

ne kadar güzel renkli bir blog burası üstelik çokda lezzetli. girdim bir türlü çıkamadım.ama çok karnım acıktı.izliyorum sevgiler

Aycan dedi ki...

Aman tanrım, gel beni ye diyor adeta. Ellerina sağlık canım.

Gülcan dedi ki...

harika olmuş olsada yesek ellerinize sağlık sevgiler.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

yedirenk: tşk ederim arakdaşım,keşke elimde olsada gönderebilsem sende alabilsen :)

Kendimce : tşk ederim.


sevda : senin lezzetlerinide hafife almamak lazım .sıkma kurabiyelerini merak ediyorum doğrusu,tşk.


Gülo anne:hem el işi ,hemde mutfak konusunda muhteşemsiniz sizinde ellerinize sağlık.tşk.



akasya ağacı: teşekkür ederim. bu blogu renklendiren, samimi ve güzel görüşlü ziyaretçilerim dir benim için .

Aycan: gel şekerim bir gün yapayımda topluca yeriz :) .

Gülcan: sende gel kıss hep birlikte olur yeriz inş. sevgiler

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

Hasret: hasretçim pardon sana yazmayı unuttum ,sedef yengeme güzel yorumunu söyleyeceğim canım tşk.

Unknown dedi ki...

Ellerııze saglık, çok guzel görunuyor.Meyvasıda bol olunca harıka bir lezzet çıkmıştır ortaya.

gül dedi ki...

meyveli meyveli çok iç açıcı görünüyor eline sağlık canım

firdevs dedi ki...

fransa'da yasiyorum . burda hatayli bir arkadasim var . onlarin kahvaltiliklarina bayiliyorum . bir de acili ekmeklerine :)

Yeşim dedi ki...

Ne kadar güzel bir pasta bu böyle .
afiyetler olsun.
sevgiler.

aslı dedi ki...

Bol meyveli, yumuşacık, harika bir pasta olmuş. Ellerinize sağğlık.

Pembe Dusbahcesi dedi ki...

Sevgili arkadaşım bizleri yalnız bırakmayarak etkinliğimize katıldığın için teşekkür ediyoruz....

Sevgiler

Selma&Aslı