30 Aralık 2010 Perşembe

Lahana sarması

Lahana sarması ,sarmaların içinde en çok sevdiğim sarma diyebilirim.değişik ve farklı tarifleri  var. içinde kuş üzümü olanlardan, tarçınlı fıstıklı lara kadar ,ama ben bu sarmanın iç harcını tarifteki gibi seviyorum.  nar ekşiside ayrı bir lezzet katıyor. bizde lahana sarması bu iç harcıyla yapılır .sarmaların kararmış görünmesinin sebebi, Annem bol  nar ekşisi  koymamı istediği için nar ekşisi rengini değiştiriyor haliyle  o yüzden  öyle duruyor. yanmış değil yani J işte tarif
1 adet orta boy lahana
2 su bardağı pirinç
1 adet kuru soğan
3 diş sarımsak
1 çay kaşığı karabiber,1,5 çay kaşığı kuru nane
3 yemek kaşığı salça
1 tatlı kaşığı kadar tuz
1 yemek kaşığı nar ekşisi
1 .Lahananın dış yapraklarını  kaynar suda haşlayın (fazla haşlamamaya özen gösterin aksi taktirde zor sararsınız yırtılmalar çok olur)
2.pirinçleri duru suyda bolca yıkayın ,süzün,karıştırma kabına alın.üzerine 3 yemek kaşığı salça ve ince doğranmış soğan ve sarımsakları ekleyin karıştırın.karabiber ,nane ve tuzuda ekleyip karıştırın. son olarak yağı ve 1 demet maydanozuda ekleyip karıştırın.
3.lahananın sert damarlı kısımları bıçakla kesilir ,arzuya göre uzun veya kısa bir şekilde resimdeki gibi sarılır.
4 .kalan lahana yapraklarınıda tencerenin altına serin,sarmaları tencereye dizin.üstüne tabak veya sarma taşı kapatın .1 su bardağı su ile orta ateşte suyunu çekene kadar pişirin.kaynamaya başlayınca 1 yemek kaşığı nar ekşisini ve tuzu üzerine gezdirin.Afiyet olsun..  (not : bu sarma genelde  etli yapılıyor ama ben etli yiyemediğim için etsiz yapıyorum, dilerseniz  siz iç harcına kavrulmuş et eklebilirsiniz.)

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Benim de yemesini çok sevdiğim sarmadır lahana sarması..
Ne de güzel sarmışsın,incecik.
Ayrıca iç harcına,üzüm vs. konulunca ben de çok hoşlanmıyorum ama nar ekşilisine bayılırım.
Fakat sarması konusunda çok iyi değilim :)
şimdiye dek aldığım lahanalar mı çok sertti,yoksa ben mi beceremedim bilmiyorum..
Neyse ki anneciğim yapıyor da sık sık yiyorum ben de :)
Sana da afiyet,şifa olsun..
sevgilerimle..